Vasen skrev 2009-06-09 13:18:08 följande:
Ska han åka tåg? Då kan skånetrafikens linjekartor vara ett bra ställe att börja på. Från Eslöv till Malmö tar det ca 30 minuter med tåget, sen får man byta där. Från Malmö C till Köpenhamns Hbg tar det också ca 30 minuter. Jag tror inte att tågen går sådär vansinnigt ofta heller (mellan Malmö och Eslöv alltså, Malmö-Köpenhamn går 3 gånger i timmen). Ska han ta bilen, kanske bil till Svågertorp (Malmö Syd, som det storstilat kallas) är kanske Torup, Bara och andra småbyar österut ett alternativ? Svedala?
Jag skulle inte kalla Arlöv eller Oxie "gulligt".
Åtminstone på morgonen går det 3 tåg i timmen till Malmö från Eslöv, varav ett fortsätter vidare till Köpenhamn så man inte behöver byta. Utan byte tar det 1 timme till Köpenhamn, med byte 1 timme och 10 min.
Det var litet bättre förr skrev 2014-07-22 12:41:55 följande:
Eslöv kan nog inte kallas gulligt, dåligt med natur runtomkring (då är Höörs kommun helt fantastisk) men även andra delar av Skåner. Runt Lunfd finn s bara ett tyvärr trist åkerlandskap. En hel del droger bland unga, skolor som inte tillhör de trevligaste.
Det finns visst fin natur runt Eslöv, och om man kan tänka sig att ta bilen typ 20 min finns det massor! Jag tycker Eslöv är ett väldigt bra alternativ, och har ett oförtjänt dåligt rykte som hänger kvar sen det för typ 50 år sedan kallades för Sveriges tråkigaste stad i något tv-program.