• Hemlighet

Nagelfil till bebis

Hittar ingen bra nagelfil till min bebis. Antingen är dom för grova eller för stora och klumpiga
    På bb fick vi en som var perfekt!
    Den var av vit plast med svart "sandpapper" på på ena sidan. Och en spets på ena änden (engångs).
    Någon som vet vilken jag menar?
    Jag hittar dom bara i 100 pack, lite väl många kanske

Eller har ni några andra förslag på bra nagelfilar till små mjuka naglar?

• Svar på tråden Nagelfil till bebis
  • Blå Flygare

Vi anv. valiga från apoteket, men anv. bara fina sidan. Tycker de är bättre än BBs, man kunde ju fila en hel dag på bara en nagel med den

• Hemlighet
    Blå Flygare skrev 2009-06-09 17:53:59 följande:
    Vi anv. valiga från apoteket, men anv. bara fina sidan. Tycker de är bättre än BBs, man kunde ju fila en hel dag på bara en nagel med den
    Jag tycker dom från apoteket som är röd på ena sidan är för grova även den fina sidan.
    Naglarna blir ju vassare än innan
  • heidi021

Jag använder min egen nagelfil på min som.. men bara den fina sidan..

• Miss Mii

En glas-nagefil är suverän! inga hårda kanter, ingen risk för stickor, går inte sönder (om du inte tappar den i asfalten förståss..... suck) och den är så grov du vill att den ska vara, alltså hur mycket du trycker.
    Jag tyckte min var suverän till min son! (tills den åkte i backen då vill säga...)

• Hemlighet

Miss Mii skrev 2009-06-10 15:03:37 följande:

En glas-nagefil är suverän! inga hårda kanter, ingen risk för stickor, går inte sönder (om du inte tappar den i asfalten förståss..... suck) och den är så grov du vill att den ska vara, alltså hur mycket du trycker.Jag tyckte min var suverän till min son! (tills den åkte i backen då vill säga...)
    Jag har sett att det har kommit nagelfilar i glas.
    Är dom dyra?
  • Miss Mii

ja, de är inte lika billiga som de vanliga nånstans runt 50 kr till 100 kanske.... minns inte riktigt. Men jag tyckte det var värt de då de funkade så bra på den lille och numera använder jag den bara själv. Tror tillochmed det är nån garanti-tid på dem! :) De är bara å skölja rena så är de som nya igen. Blir liksom aldrig slitna.

• Hemlighet

Miss Mii skrev 2009-06-11 15:41:52 följande:

ja, de är inte lika billiga som de vanliga nånstans runt 50 kr till 100 kanske.... minns inte riktigt. Men jag tyckte det var värt de då de funkade så bra på den lille och numera använder jag den bara själv. Tror tillochmed det är nån garanti-tid på dem! :) De är bara å skölja rena så är de som nya igen. Blir liksom aldrig slitna.
    Slits dom ut till slut?
    Finns det olika grovlekar?

Vet inte hur många nagelfilar jag gör av med/år :-/
  • Miss Mii

nej de slits inte, bara att rensa bort "nagel-damm" under vattenkranen! Tror inte det finns olika grovlekar... Har inte sett det iaf.

• Hemlighet

Miss Mii skrev 2009-06-12 09:57:51 följande:

nej de slits inte, bara att rensa bort "nagel-damm" under vattenkranen! Tror inte det finns olika grovlekar... Har inte sett det iaf.
    Ockej. Jag får väl köpa en och testa
Svar på tråden Nagelfil till bebis