• Summer

Hur kändes det dagarna efter befruktning?

Se hit alla gravida! Jag har en fråga...

Jag undrar hur det kändes dagarna efter er befruktning.
    Skriv gärna dag för dag hur ni mådde och hur det kändes!

Jag letar tecken ;)

• Svar på tråden Hur kändes det dagarna efter befruktning?
  • Delfinen

Alltså precis dagarna efter ÄL händer ju ingenting som man kan märka i kroppen :) Men dagarna innan mens hade jag svullnat oerhört mkt mer än vanligt, å mina bröstvårtor hade förändrats.. eller vårtgårdarna snarare. Å jag kände mig lite "annorlunda".. går inte å beskriva. Men så var de 3:e försöket å hoppet fanns ju där också, så jag försökte mest tränga undan hoppet!

• SommarDahlia

Jag kände mig 100% som vanligt, fick inga symptom överhuvudtaget förrän jag redan testat positivt, vilket jag antar hör till vanligheten..
    Fick inga tecken förrän efter några veckor efter BIM då jag fick typ mensvärk fast mer växtvärk sen kom illamåendet i typ v 8

• milli79

Måste fått massa symtom direkt, eftersom vi t.om trodde bebisen blev till 2v tidigare. Första symtomen var att golvet gungade =), yr & lite illamående & tydliga blodådror över hela kroppen.

Var & gjorde cellprov & passade på att göra gravtest som visade neg. Men eftersom jag kände mig jättekonstig så trodde jag att det var nåt annat fel då.

Nästa symtom var som hugg/ont i magen & även trötthet. Var på en fest & kände starkt att jag inte skulle dricka. Sen fick jag ett starkt + dagarna efter.

• Stenis

Jag gjorde mitt grav test en vecka innan det var dax för mensen. Och det var positivt!
    Jag vet inte hur jag visste, men jag bara visste! Brösten ömmade lite också.

Best of luck!

• MissJulie

Här är ett urklipp:

Dag 3 (alltså efter när jag tror att jag blev befruktad)
    Stick i magen nästan konstant

Dag 4-5
    Stick i magen nästan konstant
    Illamående nån timma på kvällarna men aptit ändå

Dag 6-7
    Stick i magen emellanåt
    Ont i magen
    Tyngd längst ner i magen
    Mycket gasig
    Kissar ofta

• Lycklig Jessica

Jag hade som stick/hugg i magen dagen efter sex, då befruktningen skedde. Det drog lixom lite i magen i tre dagar efter ungefär sen kände jag ingenting. var på ultaljud i onsdags och då stämde beräkningen för befruktningen :)

• emeliestenberg

Man kan känna av symptom dagen efter man blivit gravid.... Jag är väl ett extremt fall, men jag spydde redan dagen efter och sen fortsatte det enda in i vecka 21.

• saltflingan

Kände absolut ingenting, trodde tom att jag haft en äl-fri månad just eftersom jag inte ens kände av mina vanliga pms-symptom. I vanliga fall känner jag av i brösten dagen efter äl och fram till mensen kommer. Men denna gång var det bara yttepytte svagt i brösten och jag trodde som sagt att det var en äl-fri månad. Det enda som kunde skvallra om graviditeten, men som jag inte kopplade då var att mina ben var totalt slut på bim-4. Kändes som jag hade sprungit ett maratonlopp och benen var som spagetti.

Första gången jag plussade kände jag dock massor (slutade dock i mf). Hade en annorlunda känsla i kroppen på äl+1, inte att jag trodde att jag var gravid men jag kände att något var annorlunda i kroppen. Sen var jag hela tiden på ett strålande humör och hur många kan skryta med det innan mens? Plus att jag fick ökade flytningar och tydliga blodådror på armar och bröstkorg på bim -4.

• Sanni

Jag och min fästman försöker att bli gravida. Min ÄL var för några dagar sedan och idag har jag mått illa under kvällen, svimmade i duschen och haft extrem molvärk. Kan det betyda att befruktningen lyckades eller är det bara önsketänkande? ;D

• paulinnan

Äter äl kände jag inget. Men ca 1 vecka efter fick jag mycket högre kroppstemperatur. Frusen å kokhet. Sen är jag en riktig kaffeälskare å efter att i 2 veckor hällt ut kaffet i slasken gjorde jag ett test. Visst vart det positivt. Konstiga drömmar hade jag haft dagarna innan plusset också. Många graviddrömmar.

• faerie

Vet inte riktigt om jag kände något dagarna efter befruktning, förväntade inte mig något direkt så kände inte efter. Men det jag vet är att jag innan jag trodde att mensen skulle komma fick väldigt varma fötter på kvällarna, kände mig lätt lite yr det liksom snurrade, brösten blev ömma (har inte haft det vid mens sedan tonåren) och så fick jag molvärk som jag då trodde var mensvärk. På dagen jag väntade min mens fick jag en liten liten rosa blödning - återigen trodde jag det var menstecken, men det var det visst inte ^^ 4 dagar efter tog jag testet, för så längre brukar inte min mens diffa :)

• multimamma

Dagen som skulle vara ägglossningsdagen enligt min app så hade jag en liten blödning. Det var inte mycket men rött färskt blod.Jag fick också molvärk och stick inuti i snippan.  Dagen efter började jag få ont i brösten, sedan stegrades den värken för var dag och fler och fler gravidstecken kom. Jag undrar om jag egentligen hade ägglossning tidigare? Det lär väl visas på ul antar jag. 

Svar på tråden Hur kändes det dagarna efter befruktning?