• Lirre

Vilket kön när vi har en honkatt??

Vi har en honkatt & tänkte köpa en kattunge. Va ska man ha för kön? Spelar det någon roll?? Honan är kastrerad!

ღAgnes 14/1-06 & Elias 4/7-08ღ (// lirres.blogspot.com)
  • Svar på tråden Vilket kön när vi har en honkatt??
  • ming

Det spelar ingen roll vilket kön, de kommer att komma överens ändå, efter ett par veckors bråk. Det viktiga är att ni även kastrerar nästa katt, eftersom de mår dåligt av att inte få utlopp för könsdrifterna.

• stjärndamm

Eftersom eran hona är kastrerad spelar det ingen roll alls.

• MaliinTroll

Nej är hon steriliserad så spelar det ingen roll. Däremot kommer det ta ett tag innan hon accepterar den nya katten... ett par veckor.. jag har en katt och sambon en katt. Dom kommer fortfarande inte överens helt och hållet fast de bråkar inte så det blir blod.. dom är bara på olika platser i lgh. Kan fräsa lite åt varann ibland.

Lycka till :)

• Lirre

Jo det är klart vi ska kastrera den andra katten. Tänkte mest hur "rangen" blir beroende på vilket kön som man köper.

ღAgnes 14/1-06 & Elias 4/7-08ღ (// lirres.blogspot.com)
  • stjärndamm
    Lirre skrev 2009-06-09 17:56:45 följande:
    Jo det är klart vi ska kastrera den andra katten. Tänkte mest hur "rangen" blir beroende på vilket kön som man köper.
    Det spelar ingen roll på kön, de kommer antagligen markera rang ändå.. Slåss lite osv. :)
  • sagorummet 3

Dem slås nog lite sen är de bra och de spelar oftast ingen roll vad de bloir för kön på kattungen, utan mera vad ni tycker känns bäst. Men kastrera den med sen när de börjar bli dax.

• Maja09

Hej
    Jag och min sambo hade 2 katter var nr vi flyttade ihop, det är 3 kastrerade hankatten och en hona som vi nu precis har kastrerat. Men det jag vill komma till är att ingen av dom bråkade ens lite när vi flyttade ihop, det var inte ens bråk vid matskålen så det behöver inte hända någon alls när du tar hem en till och speciellt inte om det är en unge. har haft katter hela mitt liv och aldrig varit med om bråk men ungar, ttillrättavisningar och nyfikenhet bara, men jag har kanske haft tur
    Lycka till iallafall!

• shiela08

Jag har fem katter, först kom den ena, sen ett o ett halvt år senare kom en till o någon vecka efter de så kom två till, o en stund efter de kom den sista,(folk runt omkring visste hur svag jag var för katter som folk skulle ta bort o då kom dom till mig o självklart kunde jag inte säga nej, men nu är de däremot stopp) o ingen av dem har slagits eller varit arga på varann, tittat på varann första timmen kanske, men efter den tiden gått så har dom blivit riktiga bundisar.Men dom gillar bara varann, inga andra katter får komma upp på altanen.

Svar på tråden Vilket kön när vi har en honkatt??