• CloudBerry the 1st

Din hund äter, kan ditt barn krypa dit och göra den sällskap utan problem?

Min unge kan sätta sig och plocka i sig hundmat samtidigt som vår hund äter vilket jag anser vara självklart att en hund ska acceptera.

Så hur ligger det till, kan ditt barn krypa fram och stoppa ner handen i matskålen samtidigt som din  hund står där och äter?

(Iom att jag nämner ordet krypa så handlar det om ett väldigt litet barn som inte vet när den bör lämna hunden i fred.)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din hund äter, kan ditt barn krypa dit och göra den sällskap utan problem?
  • VulgusProfanum

Ja det är inga problem även om mina barn har lämnat krypstadiet

Däremot hade jag inte låtit barnen göra det som små eftersom att jag även om jag litar på våra jyckar inte hade litat riktigt på vad barnet tar sig till

Yellow and brown, blue as the sky, red as my blood, green as your eye
  • Moonis

Annat för det är inte våran hund utan min mammas men hon ser ju oss som familj eftersom vi är där ofta. Men barnen kan göra allt typ så hon är världens goaste hund.
    Blandning av shäfer/dobberman

• Shorona

Ja, hon är riktigt dumsnäll hunden. Däremot säger hon ifrån när katterna försöker ta hennes mat!

♥Niclas 061103 ♥Bf 091113
  • Majsan70

Njae..nu har jag inga barn som kryper iofs. Men de har inte vid hundens matskål att göra o det fick minsta dottern lära sig tidigt då hunden Tog tag ihenne med tänderna när hon kom i närheten. Jag som missade annars hade hon inte kommit dit.
    Egentligen bara jag o maken som kan ta skålen från henne o som skall göra det. Men hon hugger inte utan markerar bara o talar om att nu vill jag vara ifred.

• polaris

Jajemän! Har en valp på 4 månader som får finna sig i att 1-åringen är i hans skålar hela tiden. Försöker såklart hindra honom men så fort man vänder ryggen till är han där igen och plaskar. Vovven bryr sig inte. {#lang_emotions_smile}

• maruttan

Nej det skulle jag inte prova. Vet inte vad som skulle hända men tycker inte att det är värt att chansa.
    När hundarna äter tycker jag det är självklart att de ska få vara ifred!!

Svar på tråden Din hund äter, kan ditt barn krypa dit och göra den sällskap utan problem?