• faster

HJÄLP min hund har kanske svalt en hårsnodd!!

Vad gör jag nu?
    kan den komma ut den naturliga vägen bara eller måste jagtill veterinären?
    Jag såg det ej själv men min 3åring sa att hon hade den i munnen (hunden alltså) o när ja tittade var den borta....
    Är såååååå orolig o rädd.
    Hunden är en amstaff på 6mån.

• Svar på tråden HJÄLP min hund har kanske svalt en hårsnodd!!
  • Niike

Det kommer ut den naturliga vägen, vad är det för hund du har? Det kan ju också vara en avgörande bit...

• Niike

Såg inte att det stod Amstaff, men då kan jag lova dig att det kommer ut den naturliga vägen, min hund är också en Amstaff, han åt och äter allt, men det kommer alltid ut. Åh då har han ätit värre grejer än en hårsnodd, tro mig...

• maruttan

Det är ingen fara! Vår hund åt upp en gummiboll ( ganska så stor) och den kom ut nästan hel!

• faster

åååååååååååå 1000 1000 tack!!
    Kan ju tillägga att jag e"mormor" åt denna lilla ljuvliga varelse så än värre är ju när jag måste "erkänna" för min dotter vad som hänt..

Hon är jättejättenoga med vad hon får äta osv....suck...

• faster

OM den nu inte kommer ut...hur märker man det?
    Vet ju ej heller helt säkert på om hon ätit den.....

• köttbullelydnad

Handlar det om en liten hårsnodd eller hårsnodd á la 80-tal? Skulle tippa på att den kommer naturliga vägen

• faster
    köttbullelydnad skrev 2009-06-09 20:58:58 följande:
    Handlar det om en liten hårsnodd eller hårsnodd á la 80-tal? Skulle tippa på att den kommer naturliga vägen
    En sån där mittmellan inte i frotte utan tvinnat med ett litet metallfäste....
  • lowi75

Ett tips!
    Har hunden svalt något som kanske är lite vasst ska man genast ge hunden en burk med vit sparris för de omlindar det som är svalt och minskar risk för rivsår i magen, bra att ha sånt hemma för det måste man ge genast. Även om man måste åka in till djursjukhus så ge sparrisen innan.
    Inget farligt med hårsnodd.

• faster

Jag har HITTAT hårsnodden!!
    Min lilla älskling har ej svalt den!

Tusen tack alla för era tröstande ord.....men att hitta den var en skön upptäckt.

Svar på tråden HJÄLP min hund har kanske svalt en hårsnodd!!