• IsabellaIsabella

namnet Viola?

Jag sitter och tänker på mellan namn, jag vill gärna att de ska ngn slags betydelse (farmors, mormors namn eller mellannamn etc) ....men jag vill även att de ska vara fina. Min mamma heter Viola i mellan namn. Vad tycker ni om det namnet?? jag vet inte riktigt än. Viol är ju en fin blomma, men ola?....

• Svar på tråden namnet Viola?
  • Minimalla

Har egentligen aldrig varit särskilt förtjust i det namnet, heter det själv i andra namn. Har förlikats med namnet med åren och nu tycker jag det är ganska fint, särskilt med tanke på att såväl mamma som mormor och farmor heter det också. Om jag får en dotter kommer hon nog få heta det i andra eller tredje namn.

• wellah

vi ska ha Elsy Viola som mellannanmn om det är en tös efter min farmor så för mig är det betydelsefulla namn.... vad andra tycker har jag inte brytt mig i....

• Ninette

Jättefint måste jag väl säga Min tjej heter Mira Alma Viola (Mira som tilltalsnamn). Vi har bara fått kommentarer om att namnen flyter fint ihop och att dom är jättefina alla 3

Vi valde mellannamnen efter släktingar, Alma från pappans sida och Viola efter min mormor. Vi har inte ångrat namnvalet hittills iaf och Mira har inte klagat (hon är bara 2 iofs )

Ta de namn ni tycker passar och tycker är fina

• Cibelle

Min mormor hette Viola, min mamma heter ANITA Viola, jag heter Anna Viola EVELINA och min dotter heter AGNES Viola Margareta, får vi en dotter till så ska hon också heta Viola i andra namn...

• Böckling

MIn dotter heter också Viola i andra namn. ASTRID Alicé Viola. Hon har fått det efter sin farmor och jag tycker det är jättesött.

• Jenka73

Hade bebisen i magen varit en flicka skulle hon heta Saga viola, men blir de en pojke som ska heta Liam. Men viola är ett mycket fint namn.

• sanne77

för mig är de en tablettask. sorry men de är min åsikt inget jag skulle döpa mitt barn till men tycker ni om de så ska ni ju helt klart välja de

• Tikka

Viola var fint, dessutom känner sig nog både barnet och mormor stolta över sina namn om de heter det båda två!

Svar på tråden namnet Viola?