Besiktiga bilen som är försäkrad men inte skattad
Kan man göra det?
Den är alltså både in registrerad och försäkrad, vi ska besiktiga bilen den 24.e men kan inte betala skatten förens den 25.e
Kan man göra det?
Den är alltså både in registrerad och försäkrad, vi ska besiktiga bilen den 24.e men kan inte betala skatten förens den 25.e
Ja det är klart att ni kan, ni har väl ett förfallodatum på skatten och så länge det inte är överskridit får man köra med bilen, besiktiga eller vad man nu avser göra. Dock undrar jag, beror det på att ni inte kan betala förrän lön kommer eller vad menar du?, är det en nyuttagen bil eller begagnad?
Bilprovningen bryr sig inte om att kolla något skattemärke.... (har för det mesta haft mitt legat i handskfacket i många år!) - inga problem!
Då så då hoppas vi på det bästa nästa vecka och att bilsaten går igen
Det går..Jag brukar teckna en avställningsförsäkring då får man köra till och från bilprovningen fast bilen är avställd...
Man får köra fram och tillbaka till besiktning, samt farm och tillbaka till verkstad om..
inte bilen har körförbud, då är det bärgare som gäller (får alltså inte bogseras heller)
Just fan, ska ju boka tid för tysken... tack TS
Till bilprovningen får du köra med en bil som har körförbud pga att den inte har besiktigats i tid.
www.bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/va_viewXDomainSearch/7255C614735CFD69C125717F0053D011
Ja har man flagga eller för KF på bilen vid bilprovning är det bärgare som gäller, om du bara glömt att besiktiga kan du ju åka till bilprovningen, det har jag gjort måååånga gånger :)
Anonym (M) skrev 2009-06-10 11:16:52 följande:
Anonym (M) skrev 2009-06-10 11:16:52 följande:
Anonym (M) skrev 2009-06-10 11:22:47 följande:
Anonym (M) skrev 2009-06-10 11:23:34 följande: