• Anonym (Bilägare)

Besiktiga bilen som är försäkrad men inte skattad

Kan man göra det?
    Den är alltså både in registrerad och försäkrad, vi ska besiktiga bilen den 24.e men kan inte betala skatten förens den 25.e

• Svar på tråden Besiktiga bilen som är försäkrad men inte skattad
  • snuttizan

Ja det är klart att ni kan, ni har väl ett förfallodatum på skatten och så länge det inte är överskridit får man köra med bilen, besiktiga eller vad man nu avser göra. Dock undrar jag, beror det på att ni inte kan betala förrän lön kommer eller vad menar du?, är det en nyuttagen bil eller begagnad?

• Anonym (insatt)

Bilprovningen bryr sig inte om att kolla något skattemärke.... (har för det mesta haft mitt legat i handskfacket i många år!) - inga problem!

• Anonym (Bilägare)

Då så då hoppas vi på det bästa nästa vecka och att bilsaten går igen

• pervofakir

Det går..Jag brukar teckna en avställningsförsäkring då får man köra till och från bilprovningen fast bilen är avställd...

• Anonym

Man får köra fram och tillbaka till besiktning, samt farm och tillbaka till verkstad om..

inte bilen har körförbud, då är det bärgare som gäller (får alltså inte bogseras heller)

• SeTa
    Anonym skrev 2009-06-10 10:04:47 följande:
    Man får köra fram och tillbaka till besiktning, samt farm och tillbaka till verkstad om..inte bilen har körförbud, då är det bärgare som gäller (får alltså inte bogseras heller)
    Stämmer det verkligen? Jag är rätt säker på att man får köra till bes och verkstad med körförbud, så länge det inte är spansk flagg man fått. Då får bilen bärgas redan från bilprovningen.
  • Ulf Harrys Farsa

Ja har man flagga eller för KF på bilen vid bilprovning är det bärgare som gäller, om du bara glömt att besiktiga kan du ju åka till bilprovningen, det har jag gjort måååånga gånger :)

• Anonym (M)
    SeTa skrev 2009-06-10 11:09:05 följande:
    Till bilprovningen får du köra med en bil som har körförbud pga att den inte har besiktigats i tid.www.bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/va_vie...
    Men är det inte skillnad på körförbud och körförbud, om du får körförbud genom att bilprovningen ger körförbud eller om du har körförbud pga av att du inte har varit på inställningstiden.

Du får köra till och från verkstaden samt till bilprovningen men inte om bilen är avställd.

Håller på och sms:ar med min gubbe han är besiktningstekniker
  • Anonym (M)

Anonym (M) skrev 2009-06-10 11:16:52 följande:

Men är det inte skillnad på körförbud och körförbud, om du får körförbud genom att bilprovningen ger körförbud eller om du har körförbud pga av att du inte har varit på inställningstiden.Du får köra till och från verkstaden samt till bilprovningen men inte om bilen är avställd.Håller på och sms:ar med min gubbe han är besiktningstekniker
  • Anonym (M)

Men är det inte skillnad på körförbud och körförbud, om du får körförbud genom att bilprovningen ger körförbud eller om du har körförbud pga av att du inte har varit på inställningstiden.Du får köra till och från verkstaden samt till bilprovningen men inte om bilen är avställd.Håller på och sms:ar med min gubbe han är besiktningstekniker
  • Anonym (M)

Anonym (M) skrev 2009-06-10 11:22:47 följande:

SORRY ser nu att det jag skrev tidigare är precis det du skrev och menade
  • SeTa

Anonym (M) skrev 2009-06-10 11:23:34 följande:

Anonym (M) skrev 2009-06-10 11:22:47 följande:
    SORRY ser nu att det jag skrev tidigare är precis det du skrev och menade
    Ja, jag gjorde ju det.
Svar på tråden Besiktiga bilen som är försäkrad men inte skattad