• SusanK

Ryms en barnvagn i en liten bil?

Jag vill verkligen inte ha en kombi.
    En tjej grej;)

Men ryms en brio barnvagn i en liten bil eller är jag dömd till att köpa en kombi iaf.

Kan tillägga att detta blir min första bil och att jag inte vet ett dyft om dessa fyrhjuliga varelser.

• Svar på tråden Ryms en barnvagn i en liten bil?
  • AAEV

Min mamma har en liten bil och om vi ska åka får vi sära på chassit och sittdelen, chassit i bagaget och sittdelen inne i baksätet. Inget att rekommendera med andra ord.  Kombi är bäst :)

• SusanK

Om jag, mot all förmodan,måste köpa en kombi kanske ni kan tipsa mig om någon som både är billig och i mindre modell.

• Aquavit

Hur liten är liten? Jag har en Peugeot 307 och jag får in min Emmaljunga City Cross ihopfälld men inte isärplockad om jag tar bort hatthyllan. Eller räknas den som kombi enligt dig? Den är som en golf i storleken...

• Inin

Vad vill du har för liten bil då?
    JAg har haft en renault megane och där ryndes iallafall vår Urban Jungle eller Emmaljunga softy. Kör nu mina föräldrars Fiat Bravo och där ryms också vagnarna.
    Inte så tuffa bilar kanske men Renaulten var en grymt bra bil, liten men ändå rymlig.

• Gurkburken

Kombi måste man absolut inte ha, men vad menar du med "liten bil"?

Vi hade en Saab 95 Sedan tills vårt andra barn var 9-10 månader och det fungerade utmärkt.
    Vår Emmaljunga liggvagn var inga problem att få in.
    Syskonvagn plus resesäng och ganska mycket mer packning så att vi i alla fall klarade oss borta över en långweekend var heller inga problem.
    Gott om plats i kupén var det också.

Det finns sedanmodeller som är stora och det finns kombimodeller som är små så det går inte att sätta något likhetstecken mellan "inte kombi" och "liten bil".

• twinstar

Vi har en LITEN bil.
    Peugeot 106 och vi får inte in en normal barnvagn.
    Däremot vår Buggaboo Chameleon funkar i bagaget!

• Joico

Jag har en Citroën C3.. en Brio Nova går inte in utan att fälla baksätet, men det är ju ingen säker lösning om inte vagnen spänns fast. Det går säkert bättre om man tar isär chassit och sittdelen men det verkar för omständigt

• Olivers  Mamma

Jag har en Citroen C1 och får plats med en teutonia spirit s3, chassit i bagaget och sitsen bakom bilbarnstolen

• Ankissen

Vi hade en Nissan Micra när Elliot föddes och fick in stora kombivagnen som vi lade den på sidan och bagagen och tog bort hjulen.

Inget jag kan rekommendera - vi fick oljefläckar på rätt många kläder av proceduren och vagnen blev betydligt mer misshandlad än nu när syskonet har den och vi har köpt en Toyota Avensis.

• mia mamma

Vi har en Ford C-Max och fick in våran Emmaljunga vagn utan problem samt ett babyskydd och en bältesstol i baksätet.
    Jättebra bil och kan dessutom gå på både etanol och bensin samt man får en miljöpremie på 10.000 kr men den upphör att gälla 30 juni så skynda på!

Lycklig mamma till ♥ Oliver -04 & ♥ Elin -07
Svar på tråden Ryms en barnvagn i en liten bil?