• I am stronger than yesterday

Skötbordet Spoling från IKEA!? Problem...

Kan inte sova för tillfället så tänkte passa på att montera skötbordet. Redan vid nr 1 i beskrivningen så är jag fast. Det går bara inte att sätta ihop dom delarna... Ngn som har haft samma problem med just det skötbordet?! Sedan upptäckte jag att den max rek. vikten på barnet är 12 kg... så jag får väl se till att träna min plutt tidigt med potta... *suck* Lämna tillbaka kanske?!

• Svar på tråden Skötbordet Spoling från IKEA!? Problem...
  • Forsen

Har ingen erfarenhet av ihopsättning av Spoling, men ang max kilovikten så brukar väl barn som väger 12 kg iaf stå upp/sitta? Jag kommer inte ihåg riktigt, trots att jag har en son som är 4 år Men jag har som för mig att jag inte använde skötbordet så länge... Utan när han kunde stå upp (inte gå) så satte jag på honom blöjan så eller att han satt i famnen. Han hade inte ro att ligga ner när jag skulle byta blöja. Sköljde av rumpan direkt under kranen.

• meghan26

Vi hade inga som helst problem att sätta ihop delarna. Vad är det du inte förstår?

En 1-åring kan byta blöjor liggandes på golvet i badrummet eller på sängen eller liknande. Inga som helst problem! Det är´bara att ha en handduk under.

det verkar som att "hålet" som pinnen ska in i är ihopklämt eller något. Finns liksom inga möjligheter att sticka in den och sedan skruva fast.

• meghan26

Hmm...låter som ett konstruktionsfel.
    Ring till deras kundtjänst eller åk dit.

• saris2008

Ang maxvikten vår 16 mån väger snart 13 kg och vi skulle aldrig någonsin ta bort skötbordet just nu. Hade jag varit i din sits hade jag nog sett mig om efter ett skötbord som iallfall tål 15 kg.

Löste problemet med hammare... =) orkade bara inte åka och lämna tillbaka det. Med våld tvingade jag ihop dom delarna... Ang. maxvikten så får det helt enkelt bli ett senare bekymmer...

Svar på tråden Skötbordet Spoling från IKEA!? Problem...