• karsu

Mjölkfria bullar, muffins och annat

Hjälp!!

Vi ska ha storkalas här hemma om en månad och en av kusinerna är allergisk mot mjölk, det vill säga all mjölk! Är det någon som är bra på att baka muffins, bullar och liknande utan mjölk i och vill dela med sig av ett bra recept?

Tack för hjälpen!!

• Svar på tråden Mjölkfria bullar, muffins och annat
  • Dimitra

Jag använder vanliga recept. Byter bara ut smör mot mjölkfritt smör och mjölk/grädde till motsvarande havreprodukter. Plättlätt

The Dimitra universe.
  • Dimitra

Om du ska bara sockerkaka så kasta ett öga på innehållsförteckningen på ströbrödet. Vissa sorter innehåller mjölk.

The Dimitra universe.
  • karsu
    Dimitra skrev 2009-06-10 07:25:34 följande:
    Jag använder vanliga recept. Byter bara ut smör mot mjölkfritt smör och mjölk/grädde till motsvarande havreprodukter. Plättlätt
    Åh!! Tack!! Jag funderade på om dfet inte gick att byta ut just mjölken till havredryck eller så men min sambo sa att det inte gick. Ha ha. Där ser man varöfr man inte allötid ska lyssna på karln.

Och tack för tipset om ströbröd. Typisk såmn grej man skulle missa på.
  • Loove84

Jag bakade igår endast mjölkfritt inför dotterns kalas, kanel/vanilj bullar, kärleksmums, tigerkaka och 3 sorters småkakor. Ska även baka tårtbotten i dagarna. Blev supergott, smakar som vanliga bakverk och jag gjorde precis som Dimitra sa, bytte endast ut mot mjölkfritt, men jag valde sojamjölk eftersom det går hem bättre i denna familj.
    Lycka till med baket!

• karsu

Tack för alla tipsen!! Blir juh inte alls så krängligt som jag trodde det skulle bli. Ha ha. =)

Svar på tråden Mjölkfria bullar, muffins och annat