• Anonym (Sugen)

Raka underlivet

Är så sugen på att raka underlivet. Har aldrig ens haft en tanke på att göra det eftersom det inte känts så att jag velat.

Men idag när jag duschade funderade jag på det och vill gärna testa. Har inga bra hyvlar hemma utan tänkte köpa ladyshaver imorgon. Såna där hyvlar.
    Ska man ha nån gel eller lödder också?
    Vad kan jag göra för att det inte ska klias så mycket för det lär klia antar jag?

Tänkte göra det för sambons skull också eftersom vi har betydligt mer oralsex än vanligt sex..
    Vad kan du mer berätta ang detta?

• Svar på tråden Raka underlivet
  • jojjo113

Köp en kill hyvel istället! Dom är mycket bättre!

• Nyfiken gul

som jag tjatat om i tidigare trådar om samma ämne:::

*en bra hyvel! glöm bort altl vad engångshyvlar heter. Skaffa helst en gammal hederlig gubbhyvel med lösa rakblad man byter ut o en riktig rakborste.

*alltid nytt rakblad för varje gång! helst ska du ha olika rakblad för olika saker.... ett för armhålorna, en för musen o en för benen....

*INGET PARFYMERAT! Skippa lödder , raktvålar o allt vad som nu kan finnas, köp en neutral tvål som är parfymfri, typ Lactacyd eller vilken annan liknande tvål som helst.

*ha så hett vatten du bara tål o du ska inte bara blaska lite utan vräk på så porerna får chans att öppna sig ordentligt.

*raka ALLTID MEDHÅRS

*ALDRIG NÅGONSIN raka dig torr. Du måste blöta ner dig för rakning....

*Skölj noga efteråt med ljummet vatten

*smörj in dig efteråt med lite barnolja eller parfymfri lotion

*första nätterna,,, sov utan trosor o lufta underlivet, skippa stringen den första dagen.

• Marie N

Nyfiken gul...Beundrar dig att du orkar dra det igen!! Tummen upp för dig!

• Madam

nyfiken gul:

Men om man följt hela den listan och ändå får problem då? *fundersam*

Skulle gärna vilja raka men får ALLTID problem med infekterade hårsäckar och att det kliar ¨så man blir tokig!

• Marie N

Läste i någon annan tråd om någon kräm som skulle förhindra detta med hårsäckarna....någon som vet mer?

• cii

Hmm. jag brukar faktiskt ha barnolja medans jag rakar, ist för tvål etc.. och det har blivit MYCKET lättare och bättre! Brukade få några "blemor och tjabbiga hårsäckar" innan men de är borta! Kolla bara så barnoljan inte innehåller något som man kan vara känslig mot.

• Marie N

cii....Oh,tack för tipset!

• Anonym (Bibbi)

Om jag rakar (vilket händer ibland av lathet) så får jag nästan alltid problem, redan vid bikinilinjen, med infekterade hårsäckar. Om jag rakar hela underlivet kliar det och blir ofta inte helt bra... Och om man inte motstår frestelsen att raka mothårs för att få det slätare, så är man helkörd...

För att undvika problemen helt måste håren upp helt. Alltså antingen med vax eller epilator. Epilator är ju ett redskap från helvetet, speciellt när man närmar sig de känsligare delarna, så det rekommenderar jag inte. Det funkar dock till bikinilinjen. Så vax, om man vill ha det helt slätt. Du slipper ev kli när det växer ut igen dessutom.

Ett annat alternativ är att "halvraka" eller klippa håret. Dvs inte använda rakhyvel. En rakapparat som inte tar håren vid roten utan någon mm upp på strået. Om det duger? Då kan killen hjälpa till, för det är inte det enklaste, tycker jag!

• Anonym (len mus)

mina bästa tips är att för det första:

duscha, eller bada så länge som möjligt så att hårstråna blir så uppmjukade som möjligt,
    sen brukar jag ta balsam på håret och låta det sitta på ett par minuter, då brukar det gå rätt lätt att raka sen.
    Jag har en sån där massage/peeling fingervante som man kan skrubba sig med i duschen. Om man tar och skrubbar med den på venusberget innan man rakar (med balsam på, och sen ta balsam innan själva rakningen) du brukar det gå ännu lättare att raka, inga prickar, inget ont, bara lent! och som sagt: byta blad på hyveln minst varannan gång! Efteråt brukar jag smörja med apotekets intim creme. Då blir man suuuper len! och det är det bästa som finns enligt mig.

lycka till!!

• evaviola

Själv kör jag med rakapparat eftersom jag en gång råkade skära mig "där nere". Fick en redig infektion o fick inte ha sex på sex veckor, inte använda tampong mm.

Tänk på att ta det lugnt!

• Marie N

Ni som vaxar lilla musen....hur gör ni?Här har ni en som är färsking på vax överhuvudtaget.Kan man köpa det på typ Åhlens?
    Det är ingen risk att lite blygdläpp hänger med?

• cii

Marie N. Vadå snopet om man får blygisarna på pappret!! hahahaha, tror inte det =) Såvidare du inte ha lösläppar
    Jag vill med veta mer om vaxning.. bara provat bikinilinjen, och det gick bra.. men man ska ju ha någon sorts intimvax längre ner va?

• Marie N

cii...Man vet ju aldrig
    Vore lite småjobbigt ifall det skulle inträffa

• cii

småjobbigt, haha bara förnamnet! Men man får väl testa någon dag. Men där nere så får nog sambon dra det avgörande rycket! Jag skulle nog fega lite. Och där kan man ju inte sitta med en remsa mellan benen!

• Marie N

cii....Har aldrig provat vax överhuvudtaget.Men det verkar som resultatet blir bättre o håller längre så det vore värt att prova!*Naiv*

• cii

Marie N: Jo då på bikinilinjen har det funkat för mig. Men smörjer mig alltid med barnolja efteråt. Men jag är liiiite rädd för att ta det där nere... längre ner dvs =)

• Cuthalion

Nyfiken gul

Ifall jag följer Dina råd får jag garanterat problem med allt råden skall motverka.

Fast generellt sett har jag förstått att det är de Gyllene Reglerna

Svar på tråden Raka underlivet