• Anonym (less)

Jag får inte fråga nånting utan att han blir arg

Min sambo tycker att jag tjatar så fort jag frågar nånting.
    Som idag när vi skjutsade barnen till dagis t.ex. då sa han att han inte vill åka och handla idag som vi hade bestämt igår, då undrar ju jag såklart varför. Men då får jag till svar att "nej men därför", och då frågar jag igen för jag vill ju veta. Då blir han skitsur och börjar skälla om att "fan vad du tjatar, om jag säger att jag inte vill åka idag så är det väl så, då är det väl bara att acceptera!".
    Så här är det typ varje gång vi bestämmer att vi ska göra något och han helt plötsligt ändrar sig. Jag får aldrig veta varför

Jag blir så himla trött på att jämt få skäll när jag frågar nånting, vad f*n ska jag göra? Är det fel av mig att undra varför han inte vill när allt var bestämt innan?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Jag får inte fråga nånting utan att han blir arg
  • SuzR

lite irriterande att han blir så jävla sur, man kan säga i en trevlig ton varför man inte vill göra det eller det..kom med en vettig förklaring och inte bara 'nej men därför'. det är inget svar! gör samma sak själv mot honom och se vad han säger.

• Anonym (less)

Jag har typ gjort på ett liknande sätt, inte för att ge igen utan det har bara blivit så. T.ex. mumlat något när jag har suttit och läst nånting på datorn, och då har han frågat "vad sa du" och jag svarar "nej det var ingenting" och då tjatar han tills jag berättar vad det var jag sa. Så det är tydligen skillnad på folk o folk =/
    Han får tjata på mig tills ögonen går ihop, men jag får inte fråga honom en simpel fråga utan att han blir sur och grinig.

Nej precis, "nej men därför" är inget riktigt svar!

Ush jag tycker han är så löjlig när han håller på så här!

• SuzR

aslöjlig..säg det till honom att han är löjlig och att du inte har lust att umgås med honom om han ska bete sig så.

• Anonym (less)

Jag har sagt åt honom att jag funderar på att göra slut, inte enbart pga det här utan en hel del annat också. Men samtidigt känns det fel att göra slut när vi har två barn tillsammans. Så jag står och tvekar lite, är rädd att jag ångrar mig om jag nu tar steget. Har ångrat mig en gång tidigare när jag gjorde slut med ett ex för många år sen och det var nog den värsta tiden i mitt liv tror jag.

• Perry the Platypus
    Anonym (less) skrev 2009-06-10 10:03:53 följande:
    Jag har sagt åt honom att jag funderar på att göra slut, inte enbart pga det här utan en hel del annat också.
    Vad säger han om det då?
    Jag säger vad som helst när jag ställs mot väggen!
  • SuzR

usch låter inte lätt...ibland när man funderar på att göra slut så addar man upp allting och frågar sig själv - kan jag leva med detta eller inte, eller kan jag göra något åt det? man vet ju aldrig om man ångrar sig...
    kanske du ska även tänka på dom bra delarna i ditt förhållande så kan det väga upp de dåliga..? ok, ni har två barn tillsammans men so? ingen ska stå ut med jobbiga saker..då är man better off alone iaf, även om man ångrar sig..du ska ju vara med någon som får dig att må bra!

• Anonym (less)

Han säger inte så mycket, utan blir bara tyst och ser lite ledsen ut. Jag har även förklarat varför jag vill göra slut, men han bara fortsätter med sitt rejs ändå så det kanske är meningen att det inte ska vara vi två längre.

T.ex. så vill han aldrig hitta på något med mig och barnen, men när vi väl bestämmer att då och då ska vi göra det här och det här, så blir det som jag skrev i trådstarten. Han ångrar sig samma dag som vi ska åka och vi blir osams för att han tycker jag tjatar när jag frågar varför.

Han är typ förlovad med sin dator och vill sitta där dag som natt och spela onlinespel.. så vi går aldrig och lägger oss samtidigt längre

Jag har börjat fantisera om andra, och har ibland funderat på att kontakta en gammal arbetskamrat som jag hade en liten fling med för några år sen. Det tänker jag så klart inte göra så länge jag är tillsammans med sambon. Men jag antar att det är ett dåligt tecken när man börjar hamna i såna tankegångar... (?)

• köttbullelydnad

Men herregud, hur gammal är han? 12? I ett förhållande är grunden att man kan prata med varandra - i normal, hövlig ton.
    I dina kläder (har haft det ung likadant i tidigare förhållande) hade jag struntat i valpögonen och följt magkänslan - den brukar sällan ha fel.

• SuzR

det hjälper nog inte att förklara varför du vill göra slut...action speaks louder than words!!!! GÖR något med andra ord.
    han måste ju förklara hur han känner och hur han mår.har ni ingen vidare kommunikation eller?ni måste helt enkelt börja prata med varanda. detta funkar ju inte, och en man som är förlovad med sin dator...jag hade fanimig ruttnat efter inte så lång tid.han ska väl VILJA vara med er?

• Anonym (samsam)

oj har vart i ett sånt förhållande ajg med...
    Jag drog tillslut, det slutade med att han knäckte mig psykiskt.
    För mig började det med att han vart sur för inget likt ditt sen eskalerade det hela och han vart mer å mer elak, aldrig fysiskt men psykiskt.

Jag hade dock inga barn då, men jag skulle nog inte vara kvar i det förhållandet iaf.
    Tänk på barnen, kan han kränka dig kan han göra det emd barnen med.

• Anonym (less)

köttbullelydnad:
    Haha ja man kan ju börja undra
    Men han är hela 27år!!

SuzR:
    Ja jag vet jag måste göra något, men det är just det - tänk om jag ångrar mig sen. Har iaf börjat kolla på lägenheter sen ett tag tillbaka, men jag har inget jobb just nu så jag vet inte om det kommer gå att flytta öht.

Han pratar aldrig om känslor, det enda är han kan säga är "jag älskar dig", men det känns som det bara är något som kommer på ren rutin nu för tiden.

Ja precis, så tänker jag med, att han borde vilja vara med oss. Och just därför blir besvikelsen så stor när vi har bestämt något och han bara drar sig ur helt plötsligt utan någon förklaring eller nånting.

• SuzR

Anonym (less) skrev 2009-06-10 10:37:51 följande:

köttbullelydnad: Haha ja man kan ju börja undra Men han är hela 27år!!SuzR:Ja jag vet jag måste göra något, men det är just det - tänk om jag ångrar mig sen. Har iaf börjat kolla på lägenheter sen ett tag tillbaka, men jag har inget jobb just nu så jag vet inte om det kommer gå att flytta öht.Han pratar aldrig om känslor, det enda är han kan säga är "jag älskar dig", men det känns som det bara är något som kommer på ren rutin nu för tiden.Ja precis, så tänker jag med, att han borde vilja vara med oss. Och just därför blir besvikelsen så stor när vi har bestämt något och han bara drar sig ur helt plötsligt utan någon förklaring eller nånting.
    jo men man vet ju inte om man ångrar sig förrän efteråt och då är det lätt att bara komma ihåg de positiva sakerna..och DÅ ångra sig..kanske få en ny chans och sen komma på..just det, det var så HÄR det var. Du kan ju lika gärna vända på det och säga att du inte kommer ånga dig. är det värt att stanna kvar för att du inte vet om du ångrar dig eller inte?
  • Anonym (less)

Nej det har du ju rätt i förstås, det kan ju lika gärna bli tvärtom. Jag får kolla upp lite saker få se om det går att flytta sen.

Men helst skulle jag vilja vara särbos till att börja med, så kanske jag märker om det blir någon förbättring eller om det är lika illa då med. Tror det skulle vara lättare att ta steget fullt ut då.

Svar på tråden Jag får inte fråga nånting utan att han blir arg