• leeena

kan man vänja magen vid kaffe ?

Kan man "vänja" magen vid kaffe ? Får ont i magen varje gång jag dricker kaffe ,men ibland MÅSTE jag ta en latte eller två för att hålla mej vaken ..mina tjejer sover uselt på nätterna men vaknar lika pigga och glada ändå...så då är kaffemaskinen min räddning,men jag får ont i magen VARJE gång...går det att vänja kroppen/magen vid kaffe ? Om man dricker lite varje dag ?
    Eller har någon nåt annat tipps för att hålla sig vaken ?

• Svar på tråden kan man vänja magen vid kaffe ?
  • Angel1978

Prova koffeintabletter istället, om du blir piggare av koffeinet.. finns på apoteket

• Empan81

Är du säker på att det är kaffet då, så det inte är mjölken (om du dricker latte varje gång) Annars är det väl så att om man har känslig mage ska man köpa kaffe med låg syrahalt (står på de flesta paket)

• leeena
    Empan81 skrev 2009-06-10 09:53:13 följande:
    Är du säker på att det är kaffet då, så det inte är mjölken (om du dricker latte varje gång) Annars är det väl så att om man har känslig mage ska man köpa kaffe med låg syrahalt (står på de flesta paket)
    Sant....jag dricker bara latte.Och jag dricker aldrig mjölk annars...Men å andra sidan så kan jag inte dricka kaffe utan mjölk ,usch.
    Vi köper hela bönor till kaffemaskinen,undra om det finns med låg syrahalt...ska kolla!
  • Angel1978

Men mjölken tar ju bort garvsyran i kaffet, så kaffet blir ju ännu elakare mot magen utan mjölk..
    Men visst kan det ju vara mjölken du får ont i magen av..

Svar på tråden kan man vänja magen vid kaffe ?