• 3 hjärtan

Köper ni grönsaker från Ekolådan eller Årstiderna?

Köper ni era grönsaker med hemleverans från t ex årstiderna (som nu har reklam här på sidan) eller ekolådan eller nån annan?
    Vad tycker ni om det? Är det bra varor? Dyrt? Prisvärt? Hissa eller dissa!
    Har varit på g att teckna abonemang hos nåt ställe flera gånger, men vill höra lite åsikter!

• Svar på tråden Köper ni grönsaker från Ekolådan eller Årstiderna?
  • luzorsus

en vän har ecolådan och är väääldigt nöjd,funderar på dom jag med.

• 3 hjärtan

Kul! Tyvärr körde inte ekolådan ut till oss, men årstiderna gör tydligen det. Är det väldigt mycket dyrare än att köpa samma varor i butik? Förutsatt att man köper ekologiskt även i vanliga matbutiken alltså.

• minimou

jag hade Ekolådan under några år. Var jättenöjd med kvaliteten, och priset var helt ok. Tog en paus då jag fick barn som reagerade mot många grönsaker och frukter, vilket gjorde att vi fick slänga så mycket. Har fortfarande inte tagit upp den igen, men kommer att göra såsmåningom.- Hade dock önskat att man kunde välja bort vissa grönsaker ur sin låda...

♥C 080121 och mini bf 091018 ♥
  • luzorsus
    3 hjärtan skrev 2009-06-11 14:41:47 följande:
    Kul! Tyvärr körde inte ekolådan ut till oss, men årstiderna gör tydligen det. Är det väldigt mycket dyrare än att köpa samma varor i butik? Förutsatt att man köper ekologiskt även i vanliga matbutiken alltså.
    kolla in priserna de har och så står det ju hur många kilo som är med i lådorna och då är det lätt att räkna ut ett snitt kg pris..
    Jag tror att det är prisvärt och det är ju inte alltid man kan köpa alla olika typer av grönsaker ekologiska i de butiker man handlar vanligtvis så då är dte ju ett bra sätt att få tillgång till det genom att beställa lådan...
  • 3 hjärtan

Vad kul at höra att kvalite är bra, och även pris. Ja, det är ju det svåra... att välja låda.. och då om det kommer grönsaker som man inte är så pigg på, vad man ska göra med det... men man får kanske se det som en utmaning

Svar på tråden Köper ni grönsaker från Ekolådan eller Årstiderna?