• Anonym (undrar)

Slutgiltigt skattebesked

Jag har varit inne på Skatteverkets hemsida, men hittar inte det jag söker och telefonköerna dit är ju inte att leka med

Undrar om någon här vet när man får det slutgiltiga skattebeskedet och när man ska betala tillbaka pengar om man är återbetalningsskyldig.
    Har för mig att jag hörde någon gång att det slutliga beskedet ska komma i juni, men är inte säker på om jag kommer ihåg rätt.
    Det är alltså för min egen del som privatperson jag undrar.

• Svar på tråden Slutgiltigt skattebesked
  • Anonym

har du inte fått dina skattepengar än? de flesta fick igår, som har anmäklt sitt kontonr till sk-verket.

slutliga skattebeskedet kan du i vilket fall kolla på skatteverket.se om du har e-leg.

• Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2009-06-10 12:41:31 följande:
    har du inte fått dina skattepengar än? de flesta fick igår, som har anmäklt sitt kontonr till sk-verket.slutliga skattebeskedet kan du i vilket fall kolla på skatteverket.se om du har e-leg.
    Jag ska inte få skattepengar utan som jag skrev i ts ska jag betala.
    Hittar ingenting om det på skatteverkets hemsida, eller när jag loggar in med e-leg.
  • Anonym

Mitt slutgiltiga besked brukar komma i augusti/september.

• Anonym

Anonym (undrar) skrev 2009-06-10 13:07:47 följande:

Jag ska inte få skattepengar utan som jag skrev i ts ska jag betala. Hittar ingenting om det på skatteverkets hemsida, eller när jag loggar in med e-leg.
    logga in på "skattekonto" så står det där..
  • Anonym (hitta det inte)

Jag loggade in med min e-legitimation men hittade det inte ang slutligt skattebeskedet. Hoppas jag får det i juni så jag kan söka studielån av CSN. ska nämligen ansöka om extra bidrag som man kan få om man jobbat innan men de kollar ju mot skattebeskedet och 2007 hade jag får låg inkomst om jag ska bli biviljad det.

• Anonym

gå in på tansaktioner
    bokförda trnsaktioner
    sen tryck okej
    då kommer det upp

• Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2009-06-10 13:25:06 följande:
    gå in på tansaktionerbokförda trnsaktionersen tryck okejdå kommer det upp
    Jag har försökt med det, men kan inte se vilket belopp jag kommer få att betala tillbaka.
    Tack för alla svar, prövar att ringa Skatteverket istället.
  • Anonym (hitta det inte)

tror bara det syns för de som får tillbaka pengar inte vi som måste betala tillbaka pengar

• Anonym (undrar)
    Ledilnaan skrev 2009-06-10 17:04:28 följande:
    Förra året fick jag betala, sista betalningsdatum var då i november.
    Kommer du ihåg när du fick det slutgiltiga beskedet om hur mycket du ska betala?

Jag har väl ett hum om det, men det var så mycket jag ändrade och la till och grejade i deklarationen så det preliminära jag fick när jag lämnade in den vet jag inte riktigt om jag kan lita på.
  • Anonym

Hmm.. Vi fick också restskatt och vi betalade igår... Det kanske var dumt att betala så tidigt? Första gången vi fått betala så jag känner mig lite osäker.

• Ledilnaan

Anonym (undrar) skrev 2009-06-11 10:51:21 följande:

Kommer du ihåg när du fick det slutgiltiga beskedet om hur mycket du ska betala? Jag har väl ett hum om det, men det var så mycket jag ändrade och la till och grejade i deklarationen så det preliminära jag fick när jag lämnade in den vet jag inte riktigt om jag kan lita på.
    Tror det var i augusti. Inte helt säker, men jag tror det.
  • Anonym (undrar)

Aha ok. Tack så mycket för svaret

• magkänsla

Anonym (undrar) skrev 2009-06-11 12:40:38 följande:

Aha ok. Tack så mycket för svaret
    kolla på ditt skattekonto i högerspalten på skatteverkets hemsida !
    Slutskattebesked i Förfallodag
    augusti 2009 12 november 2009
    september 2009 14 december 2009
    december 2009 12 mars 2010
Svar på tråden Slutgiltigt skattebesked