Hundnamn (fralla)
Får eventuellt hem en liten fransk bulldog i slutet av sommaren & behöver nu massor utav namntips! Vi har beslutat oss för en liten tik och vill ha ett fint, udda (men lätt att uttala) namn till henne. Namedroppa! :)
Får eventuellt hem en liten fransk bulldog i slutet av sommaren & behöver nu massor utav namntips! Vi har beslutat oss för en liten tik och vill ha ett fint, udda (men lätt att uttala) namn till henne. Namedroppa! :)
Hedda
Svärföräldrarnas fralla-tik heter Lydia, de har också haft en som heter Cocette
Cera..som i lillefot :o)
Frallor passar bra i gamla namn som Greta, Sigrid, Hera, Gullan, Sally, Rosie, Alma, Runa.
Eller kanske Uma, Lizzy, Marlie eller Diva.
cindy, nea, fina, tiki, dolly
Lulu..
Varför inte *Udda?! Vi har en fralladam som fyller 10år om en vecka hon heter Bea!
Hm... Fralla... Det får mig osökt att tänka på Mackan, men det är ju dessvärre ett hannamn
Finns namnlistor på Agrias (försäkringsbolaget) hemsida!!
Majsan1977:
Har redan varit där inne och snurrat..
Ni andra:
Tack för era tips! :)
Varför inte kalla henne Fralla helt enkelt Tyckte det var gulligt..
Hon har väl ett registrerat namn? Säg vad det är så kan vi spåna på ett smeknamn utifrån det?
Jag tycker hon kan heta Marie-Louise...urläckert på en hund och ganska udda !
jag skall också ha en fralla så småningom om cirka ett år har två rottisar nu och dom fick faktiskt behålla sina registreringsnamn
men söta namn tycker jag är selma, zelda, snuttan, sessa, babe, men sen måste jag hålla med om att fralla va ganska söta, min kommer att heta extra när hit.... lycka till
Den är inte född ännu, den ligger & bakas för tillfället. Om inte mamman går tom så kommer dem i slutet av sommaren :) Hon kommer få ett registrerat namn & jag kommer få vara med och påverka det eftersom det är min syster som är uppfödare :)
Min sambo kom nyss hem efter att ha varit uppåt landet ett par dagar & vi skulle fatta beslutet tillsammans när han kom hem nu ikväll. Alltså, om vi ska ha hund eller inte & han sa att han ville :) Nu kommer jag gå och längta..
Tack för alla förslag!