• Kay T

Hur tidigt började ni med napp?

Hej hej!

SOm alldeles nybliven mamma tänkte jag kolla när ni började med napp till era bebisar. Själv har jag ju noll koll eftersom det är första gången det här...man är ju liksom lite orolig att "göra fel".
    Sen undrar jag vilken typ av napp som ni gav era bebisar första gången.
    Min lilltjej är 16 dagar bara, men jag tror att hon kommer att gilla nappen. Amningen funkar kanonbra, så jag tror inte att napp-användning kommer att störa...eller? Någon som har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Hur tidigt började ni med napp?
  • HelenR

Anton va nog bara 3-4 dagar när vi böjade med napp,så känner du att du vill börja nu så gör de om de känns bra

• Kattis L

hmm när hon var två dygn.. Jag vet att det går emot helt vad alla andra säger men det funkade för mig . Min dotter älskade nappen från första början och hon blev inte alls förvirrad mellan nappen och ammandet..

Lycka till!!

• majzzan

Jag började när hon var 15 dagar... livet blev lite lättare... så slapp man ha henne snuttande på brösten hela tiden.. sen fick jag prova mig fram med en massa olika nappar..hon ulkade å höll på..... den hon tog direkt var nuk.... nu så har hon vuxit å ta mam...

kram å lycka till

• Lejån

Började när min tjej bara var en vecka gammal. hon hade ett ENORMT sugbehov och ville suga på våra fingrar jämt. Hade problem med amningen innan och personligen upplever jag att den bara blivit bättre sedan hon började med napp, hon suger inte lika våldsamt på mig längre vilket gör att mina söndersugna bröstvårtor har haft chans att börja läka.

Märker du att din tjej vill suga mkt så tycker jag att du kan prova napp, du märker ju om hon vill ha den eller inte.

• sugarbaby

hej! frågade barnläkaren å han sa att napp inte stör amning el sugteknik...kan hända i allra värsta fall om man börjar från dag 1 men annars inte...

har napp förminibaby 0-6 mån...

oliver fik börja med napp när han var 4 ½ v...nu är han 6 v...

• Lejån

Just det, jag pratade också med en läkare och sa att vi var osäkra på att ge napp och hon sa att det inte alls stör amningen, behöver de suga så behöver de.

• ninna77

Jag började efter 2 veckor, stod inte ut längre med allt snuttande och skrikande.
    Sambon köpte mam nappar, men de spottades bara ut, sedan dess har vi kört nuk silikonnappar. Amningen stördes inte alls av att vi började med napp, så testa på du bara
    Lycka till med tjejjen!

• Leva

Matilda fick den på förlossningen, efter att hon sugit på bröstet. Hon sög fast den direkt och hon tar den fortfarande. Nu är hon 6 månader. Har hört att barnläkarna inte rekommenderar napp direkt pga amningen - att de ska lära sig suga på bröstet först. Fast efter förlossningen stack alla läkare och sköterskor iväg till andra förlossningsrum och vi lämnades ensamma ett par timmar. Så det fanns ingen där som kunde ha synpunkter... fniss...

Hade det varit mitt första barn hade jag nog lytt rådet att INTE ge napp tidigt, men jag har ju 3 äldre barn och sonen tog också napp tidigt och det gick bra!

Leva

• Cakar

önskar att jah INTE lyssnat bå personalen på BB. för nu e grabben 4 mån och vill igrn napp ha utan BARA bröstet!!!! kan inte lämna han till pappan 15 min!! och jag börjar få ont för att han hela tiden vill snutta!!! Nappen VÄGRAR han

Svar på tråden Hur tidigt började ni med napp?