• Anonym (stilnoct)

Förstärka effekten av stilnoct?

Jag började med stilnoct någon gång innan jul (vet ej exakt vilken månad det var men iaf innan jul) och då med 5mg. Fungerade inte alls så läkaren sa okej till 10mg och då fungerade det precis som det skulle. Jag kunde få somna och sov bättre än vad jag gjort på länge.
    Slapp biverkningar och sånt också och då mitt barn vaknade på natten så vaknade jag trots jag tagit 10mg så jag blev inte klubbad av den.
    Den gav alltså exakt den verkan som man önskar då man har problem.

Iaf så har jag gått ner lite i vikt under tiden (även innan jag började med den) och det har inte påverkat tabletten något vad jag tänkt på.
    Däremot så på sista veckorna har jag haft lite svårt att få i mig tillräckligt med mat. Har alltid haft svårt med det men sista veckorna har det varit lite extra och jag har märkt mer och mer hur "borta" jag blir av dom.

Tar jag en tablett så kan jag ligga i sängen och se tv ett tag eller läsa en bok lr prata med min sambo osv utan problem. då jag lägger mig för att somna så somnar jag först då jag försöker så att säga. Men morgonen efter har jag börjat bli så seg och trött. Och ibland kan jag få en tanke att jag kanske smsat med någon kvällen innan men det känns som lite overkligt på något sätt och jag är inte säker på om jag gjort det så då måste jag kolla i mobilen och ser då smset och då blir det "ah, ja nu kommer jag ju som ihåg" men är ändå lite halvt som en dröm?

Som idag tex. Skulle ringa min sambo och klickar på uppringningen på telefonen. Då ser jag att tydligen hade jag pratat med "Kalle" sent igår kväll, det har jag inget minne av alls. Men då jag ser det så efter 1min kanske så ploppar små "minnen" upp och bla att jag börjat med att skicka sms till han så jag kikar i skickat-korgen och jo, där var ett sms jag skickat men kommer inte ihåg att jag hade skrivit allt det jag hade.. Sen ploppar det ju upp lite mer och mer nu så nu är allt som "klart" i huvudet igen om den situationen. Men det är ändå som jobbigt att det blir såhär.

Och varför kommer det nu? Då jag hört av typ alla att man vänjer sig så lätt vid stilnoct så det blir att man slutar få rätt verkan av den och börjar sova dåligt igen på natten och kanske måste höja dosen osv?
    För mig känns det snarare som det blivit tvärtom? Att den verkar lite föör bra för mig nu då jag tagit samma dos i minst 6månader?

• Svar på tråden Förstärka effekten av stilnoct?
  • Henrik33

låter som du skall gå över till imovane istället. Stilnoct passade inte mig alls utan jag fick t o m hallisar.

• Anonym (stilnoct)
    Henrik33 skrev 2009-06-10 12:41:27 följande:
    låter som du skall gå över till imovane istället. Stilnoct passade inte mig alls utan jag fick t o m hallisar.
    Imovane var den sorten jag började prova för ca 2år sedan och den var jag helt bakis på dagen efter och fick sån metallsmak i munnen dygnet runt så jag slutade dricka (smaken förvärrades då jag drack). Höll på att ramla ihop till slut så då förstod läkaren att den inte fungerade. Inte sov jag nåt bättre med den heller

Propavan har jag provat. Atarax och mirzazepin likaså och typ 2till som jag inte kommer ihåg namnet på nu. Inget har fungerat.. förutom stilnocten nu då.

Men är det vanligt att det blir värre då man ätit den ett tag? Jag trodde effekten skulle minska ist? Och speciellt då jag aldrig föränn nu känt någon "bieffekt" av stilnocten?
  • Anonym (L)

Jag tycker att du ska prata med din läkare istället för att fråga här på FL. Det finns massa olika sömnmediciner och det är ändå din läkare som ska bestämma vad han/hon ska skriva ut. Det där med att inte riktigt komma ihåg saker och ting nästa dag låter inte bra. Även lite skrämmande.. Jag hade såna upplevelser efter att ha drukit mycket och då var jag som lite rädd.. Inge kul med black-outs. Och om det händer pga en medicin tycker jag att du ska ta upp det med din läkare så fort som möjligt.

• Anonym (stilnoct)
    Anonym (L) skrev 2009-06-10 12:55:24 följande:
    Jag tycker att du ska prata med din läkare istället för att fråga här på FL. Det finns massa olika sömnmediciner och det är ändå din läkare som ska bestämma vad han/hon ska skriva ut. Det där med att inte riktigt komma ihåg saker och ting nästa dag låter inte bra. Även lite skrämmande.. Jag hade såna upplevelser efter att ha drukit mycket och då var jag som lite rädd.. Inge kul med black-outs. Och om det händer pga en medicin tycker jag att du ska ta upp det med din läkare så fort som möjligt.
    Ja naturligtvis ska jag prata med min läkare men nu då det är sommar så är det väldigt svårt att få tag i dom och därför tänkte jag extrakolla också om någon annan har varit med om samma sak eftersom jag bara hör dom som måste öka dosen för dom blir så van den dom haft ett tag.

Jag gör aldrig något som har med tabletter att göra om jag inte har klart okej från min läkare för jag har sån pass respekt för tabletter och gärna inte ens tar dom om jag inte måste.
  • Anonym (Tess)

Anonym (stilnoct) skrev 2009-06-10 13:03:50 följande:

Ja naturligtvis ska jag prata med min läkare men nu då det är sommar så är det väldigt svårt att få tag i dom och därför tänkte jag extrakolla också om någon annan har varit med om samma sak eftersom jag bara hör dom som måste öka dosen för dom blir så van den dom haft ett tag.Jag gör aldrig något som har med tabletter att göra om jag inte har klart okej från min läkare för jag har sån pass respekt för tabletter och gärna inte ens tar dom om jag inte måste.
    Jag är drogfri sen en tid tillbaka, jag blev total beroende av stilnoct. Tappade även minnet, sen kom de upp minnesluckor. Ha all respekt för dom , de är bra. Jag var till slut uppe i en hästdos, för att få sammma effekt. Och att avgifta sig från dessa, kan jag ju säga var ett helvete. Stilnoct har en oerhört kort halveringtid, tror de är 2 -4 timmar. Så jag gick och var abstins hela tiden. Så jättebra att du bara tar dessa vid behov. Dom är narkotikaklassade.
  • Anonym (!)

Låter skitläskigt, skulle inte våga ta tabletterna nå mera om jag var du!

• Anonym (stilnoct)
    Anonym (Tess) skrev 2009-06-10 13:12:14 följande:
    Anonym (stilnoct) skrev 2009-06-10 13:03:50 följande: Jag är drogfri sen en tid tillbaka, jag blev total beroende av stilnoct. Tappade även minnet, sen kom de upp minnesluckor. Ha all respekt för dom , de är bra. Jag var till slut uppe i en hästdos, för att få sammma effekt. Och att avgifta sig från dessa, kan jag ju säga var ett helvete. Stilnoct har en oerhört kort halveringtid, tror de är 2 -4 timmar. Så jag gick och var abstins hela tiden. Så jättebra att du bara tar dessa vid behov. Dom är narkotikaklassade.
    Jo jag är ju verkligen livrädd för egentligen alla tabletter men mer vissa än andra såklart och stilnoct hade jag nog recept på i två-tre månader innan jag vågade mig på att prova dom ens. Ibland om jag "behövt" dom tex en vecka i sträck så blir jag nojjig och skippar dom i flera nätter bara för att OM jag skulle va på väg att bli beroende, att jag minskar ner det typ om du förstår?
    Nästan varje gång jag är hos läkaren så nojjar jag om det hela oxå hihi

Otroligt tråkigt att du hamnade i träsket men låter jättebra att du har tagit dig ur det. Det är starkt jobbat
    Tänker lite nu på det du skriver om hästdoser. Det är precis lite därför jag skrev tråden. Du är inte enda som säger att dom fått höja dosen lite då och då hela tiden för att effekten avtar. Men för mig är det ju inte så? Har höjt en gång och det var från 5-10mg och det var direkt i början. Provade 5mg i tre nätter. Gav ingenting öht så då fick jag öka till 10 och har haft det i över ett halvår nu som sagt.

Så därför är jag lite frågande också till hur det kommer sig att det blir såhär
  • Anonym (stilnoct)
    Anonym (!) skrev 2009-06-10 13:16:13 följande:
    Låter skitläskigt, skulle inte våga ta tabletterna nå mera om jag var du!
    Då jag är i situationerna på kvällen så är jag helt klar det vet jag att jag är så jag gör inget dumt. Hade jag börjat göra "dumma" saker då hade jag slutat på en gång men samtidigt då man knappt fått sova på 2år, har småbarn och "måste" vara någorlunda klar på dagarna så måste man ju ta hjälpen som fungerar.
    Sen har jag ju min sambo brevid mig hela tiden också på kvällarna och nätterna så han har lite koll också

Svårt att förklara men då jag tar tabletten och är i sängen på kvällen så känner jag mig helt klar och lite trött och uppträder som jag alltid gör, det är bara att dagen efter så kan det bli såhär (är inte varje natt det blir såhär heller men några gånger har det hänt). Är ju jobbigt men inte så att jag inte är medveten om vad jag gör medan jag är i situationen och det säger min sambo också då han varit med mig och jag har skickat sms, pratat i telefon osv. Att jag är helt klar och jag verkar inte drogad eller nåt öht. Han kollar ju extra mycket då jag berättat detta för honom nämligen
  • Anonym (Tess)

Anonym (stilnoct) skrev 2009-06-10 13:16:24 följande:

Jo jag är ju verkligen livrädd för egentligen alla tabletter men mer vissa än andra såklart och stilnoct hade jag nog recept på i två-tre månader innan jag vågade mig på att prova dom ens. Ibland om jag "behövt" dom tex en vecka i sträck så blir jag nojjig och skippar dom i flera nätter bara för att OM jag skulle va på väg att bli beroende, att jag minskar ner det typ om du förstår?Nästan varje gång jag är hos läkaren så nojjar jag om det hela oxå hihi Otroligt tråkigt att du hamnade i träsket men låter jättebra att du har tagit dig ur det. Det är starkt jobbat Tänker lite nu på det du skriver om hästdoser. Det är precis lite därför jag skrev tråden. Du är inte enda som säger att dom fått höja dosen lite då och då hela tiden för att effekten avtar. Men för mig är det ju inte så? Har höjt en gång och det var från 5-10mg och det var direkt i början. Provade 5mg i tre nätter. Gav ingenting öht så då fick jag öka till 10 och har haft det i över ett halvår nu som sagt. Så därför är jag lite frågande också till hur det kommer sig att det blir såhär
    Ja dels för att de finns ju så klart vissa, som inte behöver höja dosen. Men jag kunde oxå hålla mig till min dos ett bra tag. Men till slut, så började kroppen att kräva mer å mer. Bra att du kan ta uppehåll ibland, kanske just därför kroppen nöjer sig med 10 mg. Dom är känd för att ge minnesluckor och även hallucinationer, finns många som berättat.
  • Anonym (stilnoct)
    Anonym (Tess) skrev 2009-06-10 13:22:55 följande:
    Anonym (stilnoct) skrev 2009-06-10 13:16:24 följande: Ja dels för att de finns ju så klart vissa, som inte behöver höja dosen. Men jag kunde oxå hålla mig till min dos ett bra tag. Men till slut, så började kroppen att kräva mer å mer. Bra att du kan ta uppehåll ibland, kanske just därför kroppen nöjer sig med 10 mg. Dom är känd för att ge minnesluckor och även hallucinationer, finns många som berättat.
    Ja jag har ju läst om vilka hemska biverkningar och upplevelser man kan få av dom. Men jag trodde det var som "alla andra biverkningar". Att man fick dom i början och vissa fortsätter ha dom så dom kanske måste sluta med tabletten.

Inte att man kunde slippa dom första halvåret och sen kommer dom :S

Men jag undrar om det inte kan ha med viktnedgången att göra och att jag är så dålig på att äta så det kanske tas upp mer koncentrerat nu på mig? Tänkte höra då jag får tag i läkaren om jag kan gå ner och prova på 5mg igen så kanske det blir mer lagomt nu ifall det är så som jag skrev om vikten och maten?
Svar på tråden Förstärka effekten av stilnoct?