Förstärka effekten av stilnoct?
Jag började med stilnoct någon gång innan jul (vet ej exakt vilken månad det var men iaf innan jul) och då med 5mg. Fungerade inte alls så läkaren sa okej till 10mg och då fungerade det precis som det skulle. Jag kunde få somna och sov bättre än vad jag gjort på länge.
Slapp biverkningar och sånt också och då mitt barn vaknade på natten så vaknade jag trots jag tagit 10mg så jag blev inte klubbad av den.
Den gav alltså exakt den verkan som man önskar då man har problem.
Iaf så har jag gått ner lite i vikt under tiden (även innan jag började med den) och det har inte påverkat tabletten något vad jag tänkt på.
Däremot så på sista veckorna har jag haft lite svårt att få i mig tillräckligt med mat. Har alltid haft svårt med det men sista veckorna har det varit lite extra och jag har märkt mer och mer hur "borta" jag blir av dom.
Tar jag en tablett så kan jag ligga i sängen och se tv ett tag eller läsa en bok lr prata med min sambo osv utan problem. då jag lägger mig för att somna så somnar jag först då jag försöker så att säga. Men morgonen efter har jag börjat bli så seg och trött. Och ibland kan jag få en tanke att jag kanske smsat med någon kvällen innan men det känns som lite overkligt på något sätt och jag är inte säker på om jag gjort det så då måste jag kolla i mobilen och ser då smset och då blir det "ah, ja nu kommer jag ju som ihåg" men är ändå lite halvt som en dröm?
Som idag tex. Skulle ringa min sambo och klickar på uppringningen på telefonen. Då ser jag att tydligen hade jag pratat med "Kalle" sent igår kväll, det har jag inget minne av alls. Men då jag ser det så efter 1min kanske så ploppar små "minnen" upp och bla att jag börjat med att skicka sms till han så jag kikar i skickat-korgen och jo, där var ett sms jag skickat men kommer inte ihåg att jag hade skrivit allt det jag hade.. Sen ploppar det ju upp lite mer och mer nu så nu är allt som "klart" i huvudet igen om den situationen. Men det är ändå som jobbigt att det blir såhär.
Och varför kommer det nu? Då jag hört av typ alla att man vänjer sig så lätt vid stilnoct så det blir att man slutar få rätt verkan av den och börjar sova dåligt igen på natten och kanske måste höja dosen osv?
För mig känns det snarare som det blivit tvärtom? Att den verkar lite föör bra för mig nu då jag tagit samma dos i minst 6månader?