• Sweetp

Förkyld bebis på 4 månader...

Han är täppt i näsan och snorar. Hostar och slemmar. Hur kan jag hjälpa honom på bästa tänkbara sätt?

Jag har gett honom Renässans nässpray mot nästäppan och Alvedon supp för välbefinnandet. Men vad kan jag göra för att lindra hostan?

Tacksam för svar.

Vår älskade son - prins Noel - Äntligen här
  • Svar på tråden Förkyld bebis på 4 månader...
  • maria12

Jag tror (men ar inte saker) att det ar bra att han hostar, sa han far upp slem utifall det ar slem i luftvagarna....tror de bara ger hostmedicin till sa sma i valdigt extrema fall, men jag kan ha fel. Min dotter har sjalv haft hosta i den aldern och det gick over av sig sjalv....men ta inte mina ord for lag, for jag vet faktiskt inte sakert, utan ar bara vad jag sjalv horde nar min var hostig.
    Hoppas det blir battre snart.

• SusanK

Jag vet inget som hjälper mot hostan men jag kan tipsa om att ha extra varmt om fötterna. Min son var väldigt snorig under sin förkylningstid men efter att jag satte på honom mina vintervantar på fötterna var det som om jag stängt av en kran.
    Så testa. Det kan funka.

• Blondie 68

Försök att undvika mjölk produkter. För det gör att det slemmar.... Ljummet honungsvatten lindrar hostan.....Ge mkt att dricka.....Klara drycker alltså....

• BeccyBoop
    Blondie 68 skrev 2009-06-10 15:29:40 följande:
    Försök att undvika mjölk produkter. För det gör att det slemmar.... Ljummet honungsvatten lindrar hostan.....Ge mkt att dricka.....Klara drycker alltså....
    Honung ska man inte ge till barn under 1 år! Bakterier i det som är farliga!
    TS Ha huvudet högt på natten så rinner ev snor och slem undan lättare! Lite vatten vid extrem hosta han hjälpa. Ge nässpray inför natten för det hjälper till att få undan snor/slem och irriterar inte halsen och orsakar därmed mindre hosta.
    Och man får ingen hostmedicin till så små barn, men man kan vå flytande Bricanyl/Ventoline utskrivet från läkaren. Det är luftrörsvidgande och hjälper dem med hostan.
    Hoppas han snart mår bättre!
    Lycklig, nöjd och snart smal!
  • Lillstrumpa79

Fick ett supertips här på fl när min son var bebis Dela en vanlig gul lök & lägg nära huvudändan av sängen. Ångorna kommer lösa upp all nästäppa. Det luktar inte så kul i rummet men det vädrar man fort ut sedan.

• maria12

En tillgrej...

Jag kollade med en kompis och fick ett tips de anvander sig av i Brasilien....vet inte om det funkar, men hon sa att det gjorde det, hon har barn sjalv....smorj lite vicks salva (den som luktar starkt och som vuxna anvander ibland under nasan) under fotsulan pa bebisen och sen satt pa varma sockar och yllesockar under natten, sa fotterna halls riktigt varma. Hon sa att det ar kanon. Kan ju alltid vara vart att testa.

• DaVinci

Honung får man ju inte ge till barn under ett år!
  • Sweetp

Man ska inte ge honung till så små...
Svar på tråden Förkyld bebis på 4 månader...