• Ina w

ipren vs alvedon???

vilken är bäst mot feber?
    jag har ipren hemma (flytande) men tycker inte den tar ner febern på önskat sätt, lillans feber  ligger mellan 38.7 och 39.3 inatt och idag på morgonen.

Är alvedon bättre på att få ner febern eller är det inget att oroa sig för?
    Blir lite nojjig när febern inte sänker sig mera.

° ° ° ღ♥ Izabell 2oo8-o2-06 ♥ღ ° ° °
  • Svar på tråden ipren vs alvedon???
  • Prinsessan Zelda

jag tycker de funkar så här. i alla fall på mig själv och mina barn.

alvedon funkar snabbare än ipren men håller inte i sig lika länge. barnen blir också pigga av alvedon, men "sömniga" av ipren.
    Därför får de ipren till kvällen eller natten. Men alvedon på dagen.

Sen så är det ju så bra när man kan använda ipren och alvedon omvartannat när det behövs. tex vid öroninflammation.

Jag ger inte ofta varken alvedon eller ipren dock. Bara om de är riktigt dåliga. Vid bara feber så får de inget. OM de inte är mycket påverkade och tex inte kan somna osv.

• ebben

alla läkare jag varit till vill att jag ger ipren,det är lite inflammationshämmande.det är inte alvedon,som jag fattat.
    o även att ge båda variera...

• norgesessan

Ipren har funkat bäst med våra barn, det enda som funkade n'är det var 40 graders feber...41 funkade bara piggelin, sen ipren varvad med alvedon.

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Busbellan

ipren funkar bäst på mina barn

Men ipren kanske funkar alldeles utmärkt på henne, det är ju så att febernedsättand eofta sänker febern med ca en grad, så skulle hon egentligen haft över 40 graders feber så är det ju ganska bra att fått ner den till 39,3

Mamma till Nora, August och Ella
  • Ina w

jag har varit och handlat alvedon nu så jag får se om det, kan funka bättre på lillan. tack för ni delat med er

° ° ° ღ♥ Izabell 2oo8-o2-06 ♥ღ ° ° °
  • Bliglin

Jag föredrar alvedon, främst för att min egen mage inte tål ibuprofen och då känner jag mig orolig för att sonens mage kanske inte tål det heller. Dessutom känns alvedon snällare mot kroppen

Alvedon är BRA mot feber men kanske sämre mot viss typ av värk jmf Ipren. T ex hjälper ju alvedon inte ett skvatt mot mensvärk etc medan ipren hjälper bra (förutom att jag under mensen tål det ännu sämre och får magkatarrkänning direkt av Ipren, suck)

Svar på tråden ipren vs alvedon???