• Vanillie

Fler som nyligen plusset efter IVF?

Finns här fler som plussat i dagarna efter en ivf?
    Hade varit roligt att följas åt lite... älta lite oro och symptom!

Jag är i vecka 6+2 efter att ha blivit gravid på vår 1:a ivf/icsi!

Hur mår ni? Har ni alla tänkbara grav. symptom? Analyserar ni minsta lilla grej som känna annorlunda?! -jag gör!

För övrigt har jag en världens yrsel och ömheten i brösten kommer och går. Dom senaste 2 dagarna har det börjat komma ett litet illamående också!

Fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-02 08:24
    www.familjeliv.se/Forum-11-232/m46039077.html

Jag testar att göra en medlemslista! Är inte alls säker på att jag gjort rätt men annars får jag göra om det!
    Hittade nog inte den aktuella listan så ni får kolla era uppgifter och/eller fylla i nya!!

• Svar på tråden Fler som nyligen plusset efter IVF?
  • Semlan10

Hej,
    Jag plussade förra veckan och är nu v. 5+6. Efter tredje ivf-försöket (har även gjort ett FET). Är jättelycklig så klart men också väldigt orolig för allt som kan gå fel.

Jag oroar mig för ALLT känns det som - om symptomen varierar mellan olika dagar oroar mig för att de kanske håller på att försvinna, för att flytningarna ibland är lite gula, och nu för att jag har åkt på en förkylning och har feber. Jag vet ju att allt detta är normalt men hjärnan kan liksom inte släppa oron ändå.

I början, redan innan jag plussade, hade jag en enormt svullen mage. Den är lite mindre svullen nu men inte direkt platt Brösten har ömmat lite hela tiden, men bara lite. De har blivit en liten anings större, och de senaste dagarna har höger bröstvårta kliat något sanslöst! Molvärk i magen har kommit och gått sedan RD 8 ungefär.

Jag mår lite illa men inte så farligt, är också ganska yr och väldigt trött. Och så har jag tappat allt sötsug, vill inte ens ha choklad vilket är högst ovanligt i min värld

• Vanillie

Hej!

Verkar vara precis som jag! Om jag inte känner av några symptom när jag vaknar är jag 100 på att embryot dött under natten! Sjukt egentligen för jag tror inte att symptomen försvinner på sekunden OM nu det hemska skulle hända!

Min mage var sjukt svullen veckan innan jag plussade och veckan efter men nu är den inte alls så svullen längre... så nu nojjar jag över det!

Undra om man vågar känna sig lite lugn efter man varit på vul!
    Har du fått tid till ultraljud? Jag ska den 25:e!

• Semlan10

Det låter precis som min mage, är säkert helt normalt men kan ju som sagt inte låta bli att oroa sig om varenda liten sak...

Jag ska på VUL den 23. Och så har jag kontaktat mvc, har mitt första informationssamtal där den 16.

• Vanillie

jag bokade också in en tid på mvc här om dagen. Fast jag valde att få min tid för inskrivning efter vul:et. Kändes bättre... om ifall att..!

Man läser ju tyvärr om så många som får missfall... Det är inte alltid det bästa att samla på sig info om allt som kan hända! Och här på FL läser man ju om saker man även inte visste kunde hända. Då blir man ju ännu oroligare!

Är det din första graviditet? Det är min! Antar att man kanske är extra nojjig då.. och särskilt som man fått vänta på plusset i så många år!

Vi började försöka få barn för 3 år sen. Hur länge har ni försökt?

• Semlan10

Ja det är min första graviditet, vi har försökt i drygt 2 år. Har gjort 3 ivf + 1 FEt på 7 månader.. Det har varit intensivt och tungt.

Det första besöket hos mvc är inte inskrivning utan bara ett kort informationssamtal. Någon tid för inskrivning har jag inte fått än.

Ja här på FL har man läst alltför många skräckhistorier. Samtidigt har man fått lära sig saker som är bra att veta. Svårt att låta bli att läsa!

• syssling

Hej hej! Får man haka på här?

Jag är i vecka 5+6 också. Det är min första graviditet. Ska på VUL den 22:a.

Jag har molvärk, är sjukt trött. Ibland ömmar brösten ibland inte ...

• Vanillie

syssling: Hej! Ja, kom du me också! Spännande med vul! Jag längtar såå till mitt, samtidigt som jag är livrädd för vad det ska visa!

Mina bröst ömmar inte alls lika mycket på morgonen som dom gör på kvällen. Hur är det med era?

Mår ni illa? Jag mår inte så illa på morgnarna men på eftermiddagarna kan jag känna lite obehag, men inte så mycket!

Är ni svullna om magen?

• ankan

Hej allihopa!
    Jag plussade på tok för tidigt igår BIM-3, men det blev positivt! Jag har alltså egentligen inte testdag förrän om 5 dagar. Precis som ni nojar jag mig över allt jag känner eller inte känner. Med 4 mf/ma i ryggsäcken vet jag att det kan hända saker på vägen. Men, jag är superlycklig nu och tror faktiskt att det kommer gå vägen denna gång! Jag var mer svullen för ett par dagar sedan, men har molvärk som kommer och går. Precis som Vanillie skrev kan jag också få för mig att jag måste känna nåt hela tiden. Alltså, bara molvärk, inga ömma bröst eller annat.

• Semlan10

Grattis till plus Ankan, hoppas det håller hela vägen denna gång! Har du fått göra en missfallsutredning?

Illamåendet varierar väldigt mycket tycker jag, ibland känner jag inget alls. Men det brukar bli lite mer på eftermiddagen för mig också. Brösten ömmar väldigt lite och ibland inte alls. Tycker jag känner mindre den här veckan än förra veckan, och då är det klart att man blir orolig!

• syssling

Grattis till plusset Ankan!

Symptomen i slutet av denna veckan är väl framförallt större bröst. Fast det märks kanske extra tydligt på mig för jag har inte så mycket att komma med i vanliga fall ;) Jag håller med, mina ömmar mer på kvällen än på morgonen.

Dessutom är jag orolig i magen ... Vet inte om det är ett symptom eller eftersläng av maginfluensan. Just det, måste upp och gå på toa cirka 2 gånger/natt. Men ännu så länge inget illamående.

Ha en fin fin helg alla.

Svar på tråden Fler som nyligen plusset efter IVF?