• haberg

Toppmatad tvättmaskin m centrifugering på 1000varv?

Hej!

Vi har äntligen fått klart med rör i badrummet för att installera tvättmaskin . Utrymmet är litet så vi måste köpa en som är 40cm bred - toppmatad. Det finns ju en hel del att välja på, det enda jag vet att jag vill ha är ylleprogram, handtvättsprogram och snabbprogram. Men hur snabb centrifugering behöver man egentligen? vi hängtorkar allt, så det får inte vara alltför blött. Tacksam för tips!

• Svar på tråden Toppmatad tvättmaskin m centrifugering på 1000varv?
  • sommar2001

Electrolux har bra maskiner, skulle välja en på minst 1200v så det torkar lite snabbare. De har så du kan skräddarsy de normala programmen efter behov, hur mycket tvätt/hur skitigt. Snabbaste 60 grader på 1 tim istället för 2 som en vanlig maskin har.

produktfakta.electrolux.se/inforoot/1%20Electrolux/Tv%E4ttmaskiner/A_EWT12420W_913211061.pdf

• Dr Mupp

Vi hade en Cylinda. Visserligen dog den efter 15 år, men den var bra. Ylleprogram 1300 varvs centrifugering, Tung så den inte hoppade runt.

Vi har även haft en Indecit som dog efter 2 år. Hade alla möjliga program, men för lätt så den hoppade och som sagt kvalitén var inte mycket att hänga i granen.

• haberg

håller den i 15 år är jag sååå nöjd. Tycker att varenda el-pryl dör såfort garantin gått ut nuförtiden Men cylinda är ju svensktillverkad och ska vara bra, eller?

Svar på tråden Toppmatad tvättmaskin m centrifugering på 1000varv?