• Ardnas86

Riga, Tallin, Litauen.. Vart ska man åka?

Ska försöka komma iväg på en lite billigare semester i år hade vi tänkt (2 vuxna), har kollat på kryssningar till Tallin, Riga och Litauen.. Men har ingen aning om vart man ska åka, vilket som är bäst prismässigt o.s.v?

Så kom gärna med egna råd och tips, de skulle jag uppskatta :)

• Svar på tråden Riga, Tallin, Litauen.. Vart ska man åka?
  • AnnelieTyresö

När ska du åka?

• Ardnas86

Veckan efter midsommar har vi tänkt.

• kokulan

Av nämnda ställen har jag varit i Tallin och förälskade mig i gamla stan.
    Blomsterförsäljargatan är helt underbar!
    Att ta en tur med turistbussen är att rekommendera och titta aven till vänster när rösten pratar om saker till höger. Annars missar man en massa.
    Sadamarket vid hamnen är riktigt sunkigt, även om tröjorna där har bra kvalitet, men vill man inte shoppa tursitkläder kan man skippa dem.

• wh24

Åk till Riga, där är det nu speciellt billigt, med tanke på deras valuta devalvering.
    Gamla stan i Riga är jättefint!! Många fina restauranger, barer, nattlivet är mycket bättre än här. Finns många shoppings center som ligger centralt, om man vill shoppa loss.

Tar man pendeltåget ut mot havet, så kommer man till Jurmala, en härlig badstrand med fin vit sand och fina restauranger, caféer, spa-anläggningar mm. Även fint område att bara promenera runt.

• theresa87

vi var i tallinn påskhelgen för ett år sedan, helt underbart (men kallt då) om ni åker dit finns det ett shoppingcenter en bit från hamnen med vissa märkeskläder till bra pris... tyckte det var helt underbart ska åka dit igen någon sommmar med barnen.

denna sommaren åker vi utan barn på en kryssning till riga med vänner, och tar tältsemester i sverige med barnen. men tanken är att nästa sommar åka med barnen på kryssning

Svar på tråden Riga, Tallin, Litauen.. Vart ska man åka?