• Zekelina

Kraftiga rörelser upp mot revbenen men ilning/sträckning i ljumsken?

Jag tror den lille i magen haft en enorm tillväxtfas nu för helt plötsligt igår så blev det ett himla liv i magen, riktat upp mot revbenen och längs med hela övre delen av magen. Å det är kraftiga och bestämda rörelser.

Men samtidigt så har jag fått som en ilning eller som en sträckning längst ner i bäbismagen mot höger ljumske. Skumt. Är i v 31+ nu, kan det va så att den lille håller på att lägga sig tillrätta med huvudet neråt? Så att det är rumpa och ben som känns uppe i magen? Eller håller han på att snurra hej vilt nu? Någon som känner igen sig? Någon spekulation?

Önskar att magen hade varit genomskinlig så man ser vad som händer

• Svar på tråden Kraftiga rörelser upp mot revbenen men ilning/sträckning i ljumsken?
  • ee06

Upplever samma sak, är i v32 nu. Senaste besöken hos Bm har bäbisen legat med huvudet neråt så jag gissar att den buffar o sparkar bäst den kan för att utrymmet blir mindre o mindre och att det är rumpan eller ngt knä kanske som känns hårt mot magen ibland. Önskar också att man såg vad som hände där inne ;)

• Zekelina
    ee06 skrev 2009-06-10 22:39:34 följande:
    Upplever samma sak, är i v32 nu. Senaste besöken hos Bm har bäbisen legat med huvudet neråt så jag gissar att den buffar o sparkar bäst den kan för att utrymmet blir mindre o mindre och att det är rumpan eller ngt knä kanske som känns hårt mot magen ibland. Önskar också att man såg vad som hände där inne ;)
    Ja det kanske är att min lille har lagt sig så också. Jag känner av hans hicka nere till höger, de gånger jag känner hicka. Ska bli spännande på tisdag då min BM ska "kolla läget i magen"
Svar på tråden Kraftiga rörelser upp mot revbenen men ilning/sträckning i ljumsken?