• Anonym (ensam)

Snart helg igen o inga vänner

Nu är det snart helg och jag har precis skickat sms till de få vänner jag har,om ngn är intresserad av att komma o hålla mig o dottern sällskap o snacka lite,men som vanligt är det ingen som kan eller vill

Jag hade ju hur många vänner som helst innan jag blev sjuk,men när jag blev sjuk så försvann de flesta, o de som nu är kvar hinner eller kan aldrig träffas.

Min sambo jobbar mkt på helgerna o kvällar (restaurangjobb) så det blir bara jag o dottern,helg efter helg....

*gråter*   Har försökt få nya vänner via öppna förskola o mammagruppen,men det kanske är mig det är fel på?

Varför kan ja inte ha en allra bästa vän?

• Svar på tråden Snart helg igen o inga vänner
  • Jalusi

Internet är (tycker jag) ett jättebra ställe att hitta vänner.
    Jag tvivlar på att det är något fel på dig.
    Vart bor du?

• Anonym (Samma här)

Jag har flyttat och allt känns jobbigt just nu, har inga vänner i närheten att umgås med och vågar inte fråga någon att följa med till parken med barnen eller dyl.

Vart bor du?

• Juno

Känner igen det. När man inte är som vanigt försvinner vännerna. Vad har du för sjukdom?

• Jalusi

Okej. Jag bor i Göteborg. Vart bor du? Bor du långt ifrån där du bodde innan ?

• Anonym (Cc)

Men du det låter inte alls så toppen, varför ska vännerna överge en för att man är sjuk? Vart bor du?

• whiiiii

Ja, var bor du?
    Jag har precis flyttat till ett nytt ställe och känner ingen, förutom sambon.. När jag bodde i sthlm hade/har jag massa vänner.. Men det blir inte så ofta man ses nu när man bor i Alingsås. Jag har med försökt öppna förskolan och mammagrupp men det har inte varit någon som klaffat med mig ): lite tråkigt tycker jag då jag egentligen är en väldigt social person som älskar att hitta på saker..

• Whisp

Det är inte dig det är fel på! Det är svårt att hitta nya vänner...jag vet själv=( Har sökt lite på nätet och slogs av hur många det finns som känner sig ensamma. Men det är endå svårt att få kontakt.
    Tror oxå att nätet kan vara ett bra ställe.

• Dessie

Om du bor i eller närheten av Enköping så vore det trevligt med lite fika

• Anonym (ensam)

Tack för era uppmuntrande rader,

Jag bor i södra skåne ngr mil från Malmö, Drabbades tyvärr av cancer,men är på bättringsvägen o hoppas snart på att bli friskförklarad.

• Whisp
    Dessie skrev 2009-06-10 18:59:04 följande:
    Om du bor i eller närheten av Enköping så vore det trevligt med lite fika
    lr kanske örebro=D
Svar på tråden Snart helg igen o inga vänner