• lillekatt

Rad om bra omraden i Sthlm

Jag och sambon ska borja plugga och jobba i Stockholm och det ar tankt att vi ska flytta sa fort vi har salt var andra lagenhet har i staden. Jag har nu borjat kolla pa olika lagenheter pa hemnet och liknande i Stockholm, men kanner att det ar lite svart att veta vilka stallen som ar bra, da jag bara har varit i Stockholm ca 5-10 ggr och da bara hangt i de centrala delarna( dar vi nu sjalvklart inte har rad att kopa lagenhet).
    Skulle ni kunna tipsa om bra och mindre bra delar av Stockholm, a att jag vet vad jag ska kolla efter? Vi ar bada runt 25 ar, vill ej ha barn, gillar inte barn sadar jattemycket(vill inte bo i barnvanliga villaomraden eller liknande), vill kunna ta oss fram latt och snabbt med kommunikation in till staden, men vill anda inte behova vara radda varje gang vi stiger av T-banan/bussen for att ga hem for olika galna gang/valdtaksman och dylikt.
    Budgeten vi har ar runt 1.2-1.5 milj.

• Svar på tråden Rad om bra omraden i Sthlm
  • Trailer T

Sundbyberg eller Solna..Nära till Cenrala stockholm..Har bott i Sundbyberg och dit längtar jag tillbaka till

• 071001

Hammarbyhöjden. Bodde där i några år och trivdes kanon. Nära natur, nära kommunikationer och stan. Var aldrig rädd om kvällarna.
    Håller även med ovan, Sundbyberg är jättebra på alla sätt.

Vill bara säga att er buget tar er inte så långt dessvärre. Svårt att hitta något nära stan och i de populära närförorterna.

• lillekatt

Trailer T skrev 2009-06-10 19:21:52 följande:

Sundbyberg eller Solna..Nära till Cenrala stockholm..Har bott i Sundbyberg och dit längtar jag tillbaka till
    OK, tack for tipset. Vad gillade du med Sundbyberg?
  • LBochDS

samma som ovan-Sunbyberg, solna, + Gärdet, Årsta, Lilla/stora Essinge....

• Trailer T
    lillekatt skrev 2009-06-10 19:25:13 följande:
    Trailer T skrev 2009-06-10 19:21:52 följande: OK, tack for tipset. Vad gillade du med Sundbyberg?
    Allt..Nära till natur,affärer,krogar,människorna,atmosfären,närheten till centrala stockholm,närheten till Råsunda
  • lillekatt
    071001 skrev 2009-06-10 19:24:20 följande:
    Hammarbyhöjden. Bodde där i några år och trivdes kanon. Nära natur, nära kommunikationer och stan. Var aldrig rädd om kvällarna. Håller även med ovan, Sundbyberg är jättebra på alla sätt. Vill bara säga att er buget tar er inte så långt dessvärre. Svårt att hitta något nära stan och i de populära närförorterna.
    Efter vad jag har kollat runt sa verkar det racka ganska bra. Men vi vill ju anda bara ha en liten etta..tack for tipset annars..
Svar på tråden Rad om bra omraden i Sthlm