• storstadskvinna

Jobb inom Administration..

Alla som jobbar/har jobbat inom administration. Vad var er befattning? Vad hade ni för uppgifter?

Jag är yrkesutbildad administratör (dock ingen erfarenhet inom yrket). Men jag vet inte riktigt alla yrken som finns och behöver lite inspiration.

Det gör inget om man ska vara lite kreativ på datorn också för det gillar jag.

Vet att man verkligen inte ska vara kräsen på jobb just nu..(jag vet, varit arbetslös i ett halvår)

Men jag behöver bli lite inspirerad så att jag får ett klarare mål och vet vad jag ska sträva efter.

Så min fråga till er är som sagt; Vad har/hade DU för jobb som var administrativt och vad innebar det?

Väldigt tacksam för svar!

• Svar på tråden Jobb inom Administration..
  • MaxenBrax

Jag har varit ekonomiassistent

• storstadskvinna

Okej vad hade du för uppgifter främst? Hur tyckte du det var?

• Myzan

Administratör är ju ett ganska lulligt ord.
    Jag är (mammaledig just nu) Administrative Coordinator. Samma sak som administratör.
    Mitt jobb går ut på att assistera ekonomichefen VDn, personalchefen och PR chefen. Vara ansvarig för lokalen och alla inköp + alla tjänster som tex städ, vaktmästeri mm. Jag är ävan ansvarig för receptionen. Sen sköter jag alla resor och konferenser för företaget i stort. Ansvarig för biladministrationen, uppdatering av personinfo på intranätet mm mm. Så det kan vara massa olika uppgifter man har.

• storstadskvinna
    Myzan skrev 2009-06-10 20:04:40 följande: