• jovis

söker vänner till tonårstjej

min sambos dotter ska bo hos oss en längre tid och eftersom hon sällan är här i jönköping så har hon ej hunnit skaffa vänner just här. Det känns jätte viktigt att hon får en vän......

• Svar på tråden söker vänner till tonårstjej
  • hymafr

Ni kanske kan höra på era arbetsplatser om det finns någon med barn i samma ålder? I så fall kanske ni kan bjuda hem dem till er på fika och se om personkemin stämmer. (Med eller utan föräldrar)

• Sessepuss

om hon inte är efterbliven (inte illa menat men)
    så skulle hon nog bli lack om ni skaffade en "playdate" åt henne när hon är så gammal, vet att jag skulle bli jätte förbannad på mina föräldrar, fan vad pinsamt, personen skulle ju tro man var helt mobbad och inte kunde få vänner själv.

• Bevabus

vilken rolig tråd TS skriver ett väldigt kort och konstigt inlägg och sen bara försvinner!

• hymafr

Sessepuss: Jag menade givetvis att familjerna skulle umgås familjevis - inte att tjejerna skulle stängas in i hennes rum för att "leka".

Vi har ofta vänner hemma som kommer hit familjevis (med tonåringar).

Istället för att kritisera så kanske du kan komma med något bra förslag som du skulle vilja att dina föräldrar/styvföräldrar skulle göra om du hade varit i flickans situation?
    Det där med att kunna skaffa vänner själv är faktiskt inte så lätt. Mina grannar har två barn varannan helg och de har efter två år här i stan inte lyckats hitta någon kompis ännu. De brukar ibland ta med någon kompis hemifrån (20 mil bort).

Svar på tråden söker vänner till tonårstjej