• plippplopp

Foglossning i V.10? För helvete?!

Alltså.. Detta är min värsta graviditet ever!!
    Jag lider av kraftig yrsel, magsmärtor.. och nu foglossning! Märkte det imorse när jag skulle gå ner för trappen.

Nu till min fråga.. Kan det vara foglossning såhär tidigt????

• Svar på tråden Foglossning i V.10? För helvete?!
  • Röd ros

Jag är i v 6 och har folossning, fick det tidigt i mina två andra grav oxå...

Mamma till Tindra 6, Leah 3 och grodan bf 2010-02-08
  • plippplopp

Jag känner så dåligt samvete gentemot mitt jobb, eftersom jag älskar mitt jobb så mycket.. Och nu är jag så kass att jag inte kan jobba. Ska ringa barnmorskan idag och få lite råd och tips. Jag vill inte gå till jobb och inte kunna göra ett bra jobb ifrån mig!!! Finns inte i min värld. Men det som är så sjukt är ju att jag inte är sjuk. jag är gravid, jag vill jobba, jag vill må som jag gjorde förra graviditeten. Och hoppas innerligt att både yrslen och foglossningen släpper!!

• LyckligaGatan

Har full förståelse för det, så kände jag med. Har gått hemma heltid sen mars.. Det känns sådär..

• plippplopp

Känner att vad fan ska jag göra hemma. Men när yrslen tar till som värst är det enda som hjälper att ligga i ett svalt mörkt rum. Och det kan jag inte direkt göra på jobb.
    De har kollat allt med yrslen. Har kvar att göra ett balansprov. Men de sitter något på balansverven.. ofarligt enligt dem. men enligt mig skitjobbigt!
    Hoppas det är övergående..

• saltflingan

I min gravidbok står det att foglossning vanligtvis kommer i v 8-10. Alla drabbas av foglossning men alla känner inte av det. Och ju tidigare man kommer igång och träna desto bättre. Så om du inte redan varit hos en sjukgymnast och fått övningar så ring och boka en tid på en gång.

• FVA

Mina foglossningar kom i vecka 12. Mitt största tips är att skaffa ett bälte. Finns tex att beställa på "Gula rehab". För min del ökar det längden jag kan gå utan att ha ont med mer än 200%, men det är rätt olika för person till person.

Lycka till och hoppas att det inte blir så farligt!

• MaybeBaby78

Får jag fråga: Är i v7 och från idag så har det kommit små hugg i underlivet/ blygdbenet. Är det foglossning?

• sophiekall

Hej!
    Här är en till med tidig foglossning, fick det tidigt förra gången med sonen i v.12. Var sjukskriven halva grav, jobbade inom vården o det gick bara inte:(
    Nu är jag hemma med pojken på föräldrarpenning, men jag funderar på hur jag ska orka om jag har ont redan nu i v.11, som tur är går han själv, men när han blir ledsen eller mammig då kommer han upp o man går lite med honom... Några tips? Sitta på golvet jämt:)

Lycka till allihopa!

Svar på tråden Foglossning i V.10? För helvete?!