• Pipsqueak

Kul sätt att meddela mor/farföräldrarna?

Hej,

Någon som har lite kul/fyndigt tips på hur man kan kläcka nyheten för mor och farföräldrarna?
    Berätta gärna hur ni själva gjorde om ni har nåt kul sätt.

• Svar på tråden Kul sätt att meddela mor/farföräldrarna?
  • ballerinamuffins

man kan rita typ barnklotter, o skriva från ditt barnbarn,
    och då typ rita en pil mot din mage, men då måste du planera hur du ska stå så pilen pekar rätt;)

• MeandHim

Köp en ram och skriv en lapp och sätt in "fotot kommer om ca 9 månader"

• snöfall

När vi berättade till mor-och farföräldrar så köpte jag en vit t-shirt till dottern och så hade jag textilfärg som jag skrev "Storasyster" på, på framsidan (sån som man låter torka och sen stryker på.. hade kvar från att vi hade gjort dynvar med handavtryck till julklappar..).

• Camillis75

Den här gången ska sonen (5 år) få berätta för dem, därför måste vi vänta lite längre för annars vet alla om det snart.. Förra gången ringde vi bara och berättade.

Synd att morsdag redan varit, annars hade ni kunnat gratulera på mormors- och farmorsdag

• MrsAlonso

Jag la sånt där grav test man kan spara och en bild från första UL i en paket som de fick när vi var där på middag. mkt uppskattat.

• Pipsqueak
    MeandHim skrev 2009-06-11 09:40:49 följande:
    Köp en ram och skriv en lapp och sätt in "fotot kommer om ca 9 månader"
    Den var bra!
  • Pipsqueak

Många bra tips och historier än så länge. :)

• Irre

När vi skulle berätta för mina syskon så la vi en kanelbulle i ugnen och tog kort och messade till dem Tyvärr kunde vi inte göra det till föräldrarna eftersom de inte hade sådana mobiltfn som kan ta emot bilder.

Svar på tråden Kul sätt att meddela mor/farföräldrarna?