• Cam82

Hur känns pungen på er hund efter kastrering?

När jag tvättar pungen så känns det så hårt? ska det vara så? pungen är fortfarande som en bulle om jag säger så. Han kastrerades för ca 2,5 vecka sedan.

• Svar på tråden Hur känns pungen på er hund efter kastrering?
  • Cam82

Jag tvättade nu igen ,den känns mer skrumpen på nåt vis, litegrann som ett russin.

• MajaLinnéa

Jag klämde inte min hund på pungen när han kastrerats... men hans pung såg ut som en sladdrig liten påse redan dagen efter ingreppet.

• Cam82

På vår golden kille kostade det 3800:- han väger ca 30kg, det beror tydligen på vad hunden väger.

Vi gjorde det pga att han ska bli lite lugnare samt slippa att det blir så jobbigt för han med löptikar samt att han hade förhudskatarr hela tiden.

trebarsmamma skrev 2009-06-12 19:44:09 följande:
    hejsan hur mycket betalde ni för att kastrera eran hund, och varför gjorde ni det hehe
  • MajaLinnéa

Vi kasterade Casper för snart 4 år sedan. Det kostade 2100 kronor. Han är rottis/berner sennen/labbe och väger ca 40 kilo.

Anledningen var att han juckade på ALLT. Inklusiva min sambos dotter som bara var 4 år, och ramlade omkull varenda gång. Det var helt enkelt ohållbart.
    Dessutom ska Casper inte avlas på, så det fanns inga anledningar att ha kvar kulorna.

• marre67

Min papillon är kastrerad för 1700 kr hos en privat veterinär. Gjorde det för att han skulle lugna ner sej, kanske sluta markera in och släppa intresset för löptikar. Tyvärr har jag inte märkt dess mer effekt än iaf. Det är ca 2 månader sen. Nån pung känner jag inte för det finns inte kvar, är väl mer som en avlång bulle eller liknande. Syns knappt nåt.

Svar på tråden Hur känns pungen på er hund efter kastrering?