• Turboplingen

Ingen nynäshamn tråd?

Är nyfiken på Nynäshamn!
    Ska flytta dit inom 3 månader ifrån Oxelösund, bodde 20 år i Haninge men vistades inte mycket i Nynäshamn.
    Av det lilla jag har sett så verkar det jätte mysigt och fint.
    Jag älskar att inte bo i storstad, och ha naturen nära inpå.
    Har det här i Oxelösund också, men sen finns ju SSAB här som förvärrar det hela..

Hur är dagisarna i Nynäshamn?
    Min dotter på 21 månader älskar sitt dagis här och det är den största grejen som
    ger mig små ångest att beröva henne det =/
    Men hon är ju så liten så hon kommer anpassa sig hoppas jag.

Nån som kan länka till en nynästråd eller som vill berätta lite här =)
    Vart i Nynäshamn ska man bo om man ska bo i hyreslägenhet? =p

• Svar på tråden Ingen nynäshamn tråd?
  • manochtrebarn

Vad roligt! Vi ska flytta dit den 29:e juni så det börjar verkligen närma sig
    Vi vet inte särskilt mycket om Nynäs heller så det vore kul att diskutera det här i forumet. Vi har 3 barn som ska installeras. 13-åringen ska börja på Gröndalsskolan, 8-åringen börjar i Svandammsskolan och vår minsting som blir 2 nu i sommar ska börja på Sandskogens förskola.

Vi har köpt ett radhus i Sandhamn. Jag kan ju tyvärr inte rekommendera dig ett bra lägenhetsområde. Men jag tror inte på området runt Nicksta. Rätta mig gärna om jag har fel.

När flyttar ni dit?

• Turboplingen
    manochtrebarn skrev 2009-06-11 11:00:47 följande:
    Vad roligt! Vi ska flytta dit den 29:e juni så det börjar verkligen närma sig Vi vet inte särskilt mycket om Nynäs heller så det vore kul att diskutera det här i forumet. Vi har 3 barn som ska installeras. 13-åringen ska börja på Gröndalsskolan, 8-åringen börjar i Svandammsskolan och vår minsting som blir 2 nu i sommar ska börja på Sandskogens förskola.Vi har köpt ett radhus i Sandhamn. Jag kan ju tyvärr inte rekommendera dig ett bra lägenhetsområde. Men jag tror inte på området runt Nicksta. Rätta mig gärna om jag har fel.När flyttar ni dit?
    Va kul med fler nyinflyttade =)

Vi har inget exakt datum än då allt blev klart med mannens jobb i veckan.
    Men inom 3 månader, tidigare förhoppningsvis!
    Vi ska kolla på 2 lägenheter nästa vecka tror jag =), i stora vika tror jag det heter..
    Va radhuset dyrt? Min dröm är att köpa nått =)
    Mitt ex och jag hade pratat om att köpa hus i nynäshamn och de drömmarna finns kvar.. men förr va det lite billigare där om jag inte mins fel
  • Turboplingen

Nån som vet vad den där nya ersättningen heter från försäkringskassan?
    Som man kan få om man har barnet hemma efter att den fyllt 1 år?

Total hjärnstopp..
    Har fått veta precis att det är långa köer till förskolorna i nynäs..
    Därför undrar jag..

Nån som vet om det finns dagmammor där?

• La Lola
    Zazz82 skrev 2012-03-15 16:28:24 följande:
    Jag har startat en mamma grupp för Nynäs bor på facebook om ni eller du är intresserad av att gå med www.facebook.com/groups/257956364292955
    Ts tråd är dock 3 år gammal så det är ju inte säkert att hon ser detta....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Ingen nynäshamn tråd?