• Hera78

Skalar du vitlöken innan du pressar den?

Jag har alltid skalat vitlöken först, trots att jag hatar att fingrarna sen luktar vitlök (ja, jag vet hur man får bort lukten ). Men nu läste jag nåt test där de provar vitlökspressar och under "så gjorde vi" står det att de pressat oskalad vitlök. Och då började jag fundera; kan man pressa utan att skala först? Är det någon som gör det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-11 10:59
    Inser att jag råkat förvirra några... frågan du ska svara på är alltså "skalar du vitlöken innan du pressar den?", som rubriken lyder, inget annat

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skalar du vitlöken innan du pressar den?
  • Thursday
    Hera78 skrev 2009-06-11 10:55:21 följande:
    Som rubriken lyder ja...
    Och inte som texten i TS?
  • Bam

jag skalar den alltid. Fast jag pressar inte, jag hackar.

Jag dansar aldrig nykter!
  • Ett två tre

Visste inte att man kunde pressa den utan att skala först, så ja, jag skalar den.

• Stårschan

Jag skalar om jag ska pressa, men numera använder jag i stort sett bara krossad vitlök på burk. Det är så jäkla händigt att bara ta en tesked vitlöksmos och röra ner i maten, i stället för att hålla på och jäklas med vitlökspressen.

• Mizzz

Ja TS. du har två olika frågor:

1. Skalar du vitlöken innan du pressar den?
    och
    2 kan man pressa utan att skala först? Är det någon som gör det?

Tror inte du kommer få så bra svar tyvärr

• Tecken

Nej, min press är rätt klen, så det skulle inte gå att pressa med skalet på.

• Thursday
    Mizzz skrev 2009-06-11 10:57:25 följande:
    Ja TS. du har två olika frågor: 1. Skalar du vitlöken innan du pressar den? och 2 kan man pressa utan att skala först? Är det någon som gör det? Tror inte du kommer få så bra svar tyvärr
    Jag blev också förvirrad, och nu vet jag inte om jag röstade rätt
Svar på tråden Skalar du vitlöken innan du pressar den?