• Pansarhamster

Hund som kräks!

Jag har en dvärgpinscherkille på drygt 2 år.

Han har kräkts flera gånger under senaste dagarna. Igår några gånger och idag har han hunnit kräkas två gånger. Han kräks inte upp mat utan mer vätska. Kräkningarna föregås av hulkningar och sedan verkar han må bra igen. För övrigt beter han sig normalt.

Han har fri tillgång på torrfoder så jag kan inte säga till 100% hur mycket han ätit men jag vet att han både ätit och druckit vatten.

Naturligtvis ska jag ringa veterinären men han har lunchstängt till 13.30... Någon som vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Hund som kräks!
  • hotten

säkert ätit av de färska goda gräset (iallafall om han kräks som typ vit eller grönaktig slem/skum) ingen fara alls.. de är så de rengör magen...

• Pansarhamster

Jo, han gillar ju att beta i gräset. Vi brukar skämta om att han är en liten kossa.

Tack för svaren! Jag ringer veterinären iaf och hoppas det inte är något värre!

• tintilar

Händer det när som helst, även inomhus? Efter lek? Efter att han druckigt?

Jag tror att vet kommer att be dig avvakta. När sommaren kommer kan det bli lite hetsätning på gräsfronten och då är det vanligt att de kräks. Men ring ändå om det håller i sig, man kan aldrig fråga en gång för mycket.

• Pansarhamster

Senaste gångerna det hänt har han legat i soffan och sovit. Sedan har jag sett att han vaknat och slickat sig om nosen. Sen går det ett par minuter och han hoppar ned på golvet (tack och lov) där han börjar hulka, och kräks.

Svar på tråden Hund som kräks!