• Mamma M

badbloja, fragor! hjalp tack...

Vi ska aka o bada i em med lillan som blir 2 ar om knappt en manad..

Hon har aldrig bajsat hemma nar hon badat i badkaret men man vet ju aldrig, sa vi tankte prova sana blojor fast som e till bad.,,, swimpants eller vad dom heter..

typ huggies eller liberos... funkar dom bra. haller dom helt tatt mot bajs..

tacksam for svar!

• Svar på tråden badbloja, fragor! hjalp tack...
  • 071001

Vi har använt Huggies, men hon har aldrig bajsat när vi har badat. Tror att det är ganska ovanligt. Skulle gissa att om det kommer en lite hårdare laddning så stannar det kvar i blöjan, diarré kan vara svårare.

• Anne69

Vi har använt riktiga badbyxor för blöjbarn. Dem drar man till runt ben o midja o de håller tätt.....vi har provat i skarpt läge

• Tuffla

Vi har använt både liberos och huggies och tyckte bäst om huggies... använder också en riktig badlöja annars med har tagit på badblöja när jag inte velat ta på blöta badbyxor.

• 071001

Samma här, vi har varvat med badbyxor och badblöja.

• cosmos

Hur funkar badblöjan egentligen? Kan barnet ha den i poolen en stund? Bara den då? Kan man ha den under en uv-dräkt?
    Jag har nämligen köpt huggies badblöja och åker till kreta nästa vecka med min 2 åring!

• Tuffla

Badblöjorna fungerar att bada med precis som en badbyxa! och är jättebra att ha under uv dräkten... Ja när du använder badblöja så behöver du bara använda den. Jätte fiffigt...

• halmstadbruden

Pop har jättefina badbyxor baby som bara kostar 125:- (blå & röda) . Min dotter älskar dem!
    Vi åker till Egypten i December & då kommer jag att sådana badbyxor under uv-dräkten.

• Multignutten

Köpte ett par på Lekia förra året då vi åkte till Kanarieöarna, badbyxor med blöja i. Fungerade toppen! Kommer dessvärre inte ihåg vad det var för märke men de ser ut som badshorts och kostade 269 kr tror jag.

• Leopi

Huggies badblöja är toppen, liberos inte speciellt, den blir tung och fyld av vatten...så ingen höjdare om de bajsar eller annat. Men huggies är rekomederbara. Men skulle jag ta med på semester där man kanske badar fler gånger om dagen så hade jag nog köpt några vanliga och bytt mellan :) Name it har billigare sånna för 80kr styck!

Svar på tråden badbloja, fragor! hjalp tack...