• tobiq

Är skaljackan från PoP värt pengarna?

Är inget större fan av polarn och pyret egentligen, tycker att kläderna är på tok för dyra. Har dock aldrig testat ett plagg och vet inte om de är lika bra som det utlovas.

Nu säljs skaljackor för halva priset på hemsidan och jag funderar trots allt på att köpa en till tösen som hon kan ha i höst (hon är just nu snart 9 månader och använder mestadels storlek 80, var 74 cm och vägde 10 kilo på 8-månaderskontrollen).
    Är jackan värd pengarna och tror ni att storlek 86 kommer att passa över hösten? Vill även fråga hur varm jackan är, är det som en regnjacka bara om man inte har en fleece under?

• Svar på tråden Är skaljackan från PoP värt pengarna?
  • Virrpirr

Jag funderar också på en sån.

Min kille är 9,5 månad och väger nog strax under 10 kg nu och är kanske 74 lång.

Jag kommer nog beställa strl 92 isånafall tror jag, eller hur är de i storlekarna?

Ska in till Polarn och pyret imorrn, kan rapportera hur den känns :P

• tobiq

Det är så svårt att veta det där, fortsätter tösen att växa i samma rasande tempo som nu så lär 86 inte räcka länge, men växten borde ju börja plana ut lite snart tycker man ju...
    Jag har för mig att jag hört att PoP har ganska stora storlekar men är inte säker på att det stämmer. Du får gärna berätta hur den satt på din pojk om ni provar i morgon!:)

• Miss Lau

För halva priset tycker jag den är värd priset för det är en bra jacka. Jag har tre barn och vi har haft flera skaljackor från Pop som varit jättebra, å andra sidan har vi även haft betydligt billigare märken som varit lika bra

Egentligen tycker jag nog det enda plagg från Pop som verkligen är prisvärt är deras windstopper som är superbra, där har vi inte hittat någon motsvarande.

Och storleksmässigt har min 3,5 åring just nu både ws och skaljacka i st 92 som passar utmärkt.

• nexie

Alltså jag tycker de är kanonbra! Dock skulle jag aldrig köpa en till ordinarie pris! Jag har en storlek 92 till min tös som är 1 år och 9 månader. Den är fotfarande rätt stor men det funkar. Storasyster som är 3 har en storlek 104 som passar bra...... Provade precis nu srorl 92 på stora tjejen och den är lite kort i ärmarna men annars skulle nog hon kunna ha den fortfarande också! De är inte lika tunna som en vanlig galonjacka lite innertyg är det ju.....
    Men ett bra plagg som funkar länge är väl min åsikt, om än alldeles för dyr i fullpris.

• Dr Mupp

För halvapriset är det helt klart värd priset.

För fullpris tycker jag inte att det är värt. Det finns bättre jackor. Jackorna är inte varma utan är mer som en regnjacka. När det är kallare behövs fleece under. Vi har haft popjackor och varit helt klart nöjd med dem, men nu tycker jag det är för dyra.
    Jackorna är stora i storleken.

Personligen tycker jag Helly Hansen jackorna är bättre. Luvan och dragkedjor är bättre och så är det billigare ca 5-600 kr kostar de till fullpris.

Miss Lau skrev 2009-06-11 14:30:22 följande:
    Egentligen tycker jag nog det enda plagg från Pop som verkligen är prisvärt är deras windstopper som är superbra, där har vi inte hittat någon motsvarande.
    Stadium säljer WS fleece som ser ut precis som den äldre modellen (utan muddar) av pop wsfleecejackan. Betydligt bättre pris så de ska vi köpa nästa gång vi behöve köpa nya ws fleecejackor.
  • Anne69

För halva priset är den naturligtvis ett fynd MEN.....jag skulle aldrig köpa en sån jacka till ett så litet barn. Hon kommer ju ändå mest sitta i vagnen, eller? Och ska hon ut och knata så är det smartare med overall. PoP har en fin vindoverall som funkar bra....men jag vet förstås inte om den går på rean.

• LBochDS

Jag köper ofta 1 storlek större då kan man använda det i 2-3 årstider...ex. bara skaljacka = regnig sommar lr höst och med windstopper samt lager på lager = vinter... (Min tjej är 7 år dvs kan ha samma stk längre tid...)

• Nettan 80

Jag tycker jackan är värd pengarna även vid ordinarie pris, den tål jättemycket! Och då även inkluderat många tvättar. Och är den sen dessutom på halva priset hade jag inte tvekat

De är stora i storleken, min son är 75 cm nu och storlek 80 simmar han i. Men han får ha den ändå

Skam den som ger sig........ Theo 080718
  • frk Carlsson

Jag tycker att deras skaljackor - och brallor - och windstoppers är prisvärda även som fullpris - så för halva priset skulle jag definitivt köpa!

Min lilla tjej som nu är 1 år och 2 mån kommer ha stl 92 till hösten (hon är ca 80 cm lång nu och väger 12 kg). Jag tycker, tvärtemot vad många andra tycker, att de har lite SMÅ strlk så jag brukar lägga mig iaf en strlk över. Man får tänka att man ska ha en windstopper el motsv under i höst! Vi bor i Norrbotten och burkar klara oss med skalställ och windstopper en bit in i november...

Tuva 060524 och Vilda 080422 är mina chix!
  • tobiq

Tack för era svar! Har också funderat på om en overall kanske är att föredra i höst/vinter också... Svårt att säga innan man vet hur bra hon går då (om hon ens lärt sig gå alls:) ).
    Ska kanske se till att prova i affär först, det här med storlekar är INTE lätt. Min tös har lång överkropp- bodys är alltid försmå medan byxor i samma storlek kan vara lite stora.

Svar på tråden Är skaljackan från PoP värt pengarna?