ebben skrev 2009-06-11 15:09:52 följande:
jag har tvärtom hört att om man INTE behandlar så kan man få andra földsjukdomar! minns dock inte vad....jag hade i min ungdom en rejäl halsfluss,men behandlade inte. det gick över så småningom.Mamma blev skitsur på mig ... Du ska ha medicin direkt.jag hade stått på mig o tjatat.Vissa har såna saker för sig-en sköterska sa till ex att man INTE behandlar öron inflammation på barn över 3år. Fick inte ens komma på akuten enligt henne...(eller fick o fick..)DUMHETER sa läkaren han fick penicillin direkt-hade ju jättefula öron!då jag ringde vc i allafall.
Det har jag också hört..men det är ifall det inte ger med sig..väl?
Jag var själv en smitta bärare när jag var liten, jag själv fick inte halsfluss alltid men jag smittade ner min omgivningt titt som tätt..
Man vill ju inte behandla ifall det ger med sig..Men jag förstår att man vill få PC för det är verkligen pest och ha halsfluss, jag själv sitter nu men hals ont som gör ont upp i öronen..Haft det sen i lör + förkylning. Och nu kommer feber frossa..Kändes som Halsfluss men det var det ej, utan det går väldigt mkt sånt nu.. Men gick det ej över tills på måndag skulle jag gå och kolla så man inte har fått körtelfeber,vilket jag inte tror..