• TereseA

Torsk i ugn med grädde?

blev ingen panering..hade inte ströbrö,så tänkte göra torsk i ugn istället..

har grädde hemma..använder typ aldrig grädde i mat..tänkte om ni vet man kan göra med det?

tänkte. fisk,curry på,salt,peppar,wokgrönsaker..

frågan är om man kan blanda grädde med riven ost?..el vad ska jag göra?

Akiim är mitt liv 071004
  • Svar på tråden Torsk i ugn med grädde?
  • Knulp

johans favoritfisk kan du göra. innehåller dock ingen curry. ha lite margarin i en form och strö över två matskedar mjöl. lägg i fisken och salta ovanpå. blanda grädde och chilisås och häll över. sen har du på riven ost ovanpå det. in ugnen på typ 225 grader eller liknande i typ 25-30 minuter eller nåt. kommer ihåg att jag gillade detta när jag var liten. var nåt vi fick lära oss på hemkunskapen i skolan. brukar göra detta till resten av familjen ibland. själv käkar jag inte fisk längre.

• Knulp

ledsen att jag inte har några mått eller nåt. brukar bara ha lite som jag tycker. men om du googlar på johans favoritfisk så hittar du säkert ett recept med måttangivelser.

• TereseA
    Knulp skrev 2009-06-11 16:10:25 följande:
    johans favoritfisk kan du göra. innehåller dock ingen curry. ha lite margarin i en form och strö över två matskedar mjöl. lägg i fisken och salta ovanpå. blanda grädde och chilisås och häll över. sen har du på riven ost ovanpå det. in ugnen på typ 225 grader eller liknande i typ 25-30 minuter eller nåt. kommer ihåg att jag gillade detta när jag var liten. var nåt vi fick lära oss på hemkunskapen i skolan. brukar göra detta till resten av familjen ibland. själv käkar jag inte fisk längre.
    ok..hur mycket grädde?..så har jag bara den där starka chilisåsen från willys..
    Akiim är mitt liv 071004
  • Pallas
    TereseA skrev 2009-06-11 16:05:42 följande:
    vad ska jag göra?
    Förslagsvis inte köpa torsk i fortsättningen, om den inte kommer från Barents hav.
  • Knulp
    TereseA skrev 2009-06-11 16:11:53 följande:
    ok..hur mycket grädde?..så har jag bara den där starka chilisåsen från willys..
    ett vanligt litet paket. vad är det 2,5 dl i?
  • TereseA
    Knulp skrev 2009-06-11 16:13:20 följande:
    ett vanligt litet paket. vad är det 2,5 dl i?
    ok..som jag tänkte..tack
    Akiim är mitt liv 071004
  • Knulp
    TereseA skrev 2009-06-11 16:14:23 följande:
    ok..som jag tänkte..tack
    varsågod!
  • h8him
    Pallas skrev 2009-06-11 16:12:24 följande:
    Förslagsvis inte köpa torsk i fortsättningen, om den inte kommer från Barents hav.
    Det är ingen risk att äta torsk från Barents hav, man bör inte äta torsk för ofta frånÖstersjön, Island och övriga ställen ska man se upp med. Så ts kan äta sin torsk med gott samvete. Den är redan fiskad, filead, packeterad, fryst och köpt!
  • Pallas
    h8him skrev 2009-06-12 00:12:37 följande:
    Det är ingen risk att äta torsk från Barents hav, man bör inte äta torsk för ofta frånÖstersjön, Island och övriga ställen ska man se upp med. Så ts kan äta sin torsk med gott samvete. Den är redan fiskad, filead, packeterad, fryst och köpt!
    Du verkar inte ha läst det inlägg du citerar?
Svar på tråden Torsk i ugn med grädde?