• Flippen

Någon annan som har Siemens Porsche -kaffebryggare?

Är det fler som har samma problem med sin Siemens Porsche -kaffebryggare, som vi har?
    Termosen är ju helt omöjlig att hälla ur utan att det droppar massor.
    Likaså samlas det gammalt kaffe i behållaren under själva termosen, som sedan läcker ut. Ställer du termosen ner så blir det alltid en svart ring där den stått. Tråkigt när man har duk.

Vi har haft den nu i ett par år men jag retar ihjäl mig på den. Hade gärna velat slänga skiten men den var ju inte direkt billig, och en kaffebryggare måste jag bara ha.

Är det ett måndagsexemplar vi fått eller har alla samma problem med denna dyra "exklusiva" kaffebryggare?

• Svar på tråden Någon annan som har Siemens Porsche -kaffebryggare?
  • Kim och Mike

Jag har samma problem med termosen, tyvärr! Vet inte, det finns ju olika modeller vi har den som med termosen som "snurrar ut" när kaffet är färdigbryggt och även där läcker den ...

• Flippen

Kim och Mike skrev 2009-06-11 16:13:42 följande:

Jag har samma problem med termosen, tyvärr! Vet inte, det finns ju olika modeller vi har den som med termosen som "snurrar ut" när kaffet är färdigbryggt och även där läcker den ...
    Vi har också den som "snurrar ut". Mina föräldrar har den tidigare varianten som är mer rak i modellen, och den är lika dålig den.
  • M Y L F

Vi har en äldre variant men har inte upplevt det problemet. Men man kan väl skruva av botten och göra rent har jag för mig?

Vi dricker jätte lite kaffe hemma så jag kommer inte riktigt ihåg, den står bara och dammar.

• la dolce vita

Nej, det är den gamla modellen jag har. Så då är felet kanske specifikt för den ni har?

Jag är så nöjd så - hoppas det håller länge till! Är extrem kaffesnobb och kaffet blir verkligen bra i den bryggaren.

Svar på tråden Någon annan som har Siemens Porsche -kaffebryggare?