• Anonym (tjockisen)

Det här med Reductil.. Snälla, svara!

Jag var hos min läkare idag och blev erbjuden att börja behandling mot min fetma med hjälp av Reductil.

Jag undrar bara om det är någon här inne som gått eller går på den? Eller vet något om det? Funkar det och är det "ofarligt"?

Jag känner just nu att jag verkligen vill gå på den, men jag vill samtidigt höra mig runt då jag inte vill riskera något..

Jättetacksam för svar!

kram kram

• Svar på tråden Det här med Reductil.. Snälla, svara!
  • Anonym (oxå tjockis)

Du kan ju testa. Eftersom läkaren rekomenderat det så anser h*n att det är ofarligt för dig.

Jag har prövat. Ämnesomsättningen ökar och hungerkänslorna är inte så starka. Jag blev väldigt pigg, vilket för mig var ok, men kändes konstigt att inte behöva sova så mycket som möjligt.

Tyvärr var jag tvungen att sluta eftersom jag kände hur pulsen & blodtrycket gick upp. Annars hade jag fortsatt. Så, det finns en del biverkningar som du får se upp med.

• Anonym (tjockisen)

Puff?? Någon??

• Anonym (oxå tjockis)

blev lite fel. Det ska naturligtvis vara att det kändes konstigt att inte behöva sova så myckete som VAN LIGT (och inget annat).

• Anonym

Anonym (tjockisen) skrev 2009-06-11 17:34:37 följande:

Jag var hos min läkare idag och blev erbjuden att börja behandling mot min fetma med hjälp av Reductil.Jag undrar bara om det är någon här inne som gått eller går på den? Eller vet något om det? Funkar det och är det "ofarligt"?Jag känner just nu att jag verkligen vill gå på den, men jag vill samtidigt höra mig runt då jag inte vill riskera något..Jättetacksam för svar!kram kram
    Jag har testa redutil har ingen effekt på mig då jag inte äter för mycket fett.

Sen är bieefkten at man kan må dåligt psykisk sa läakren som satt in redutil och åt även andra läkre at sagt de så de kan ju avar en sak att ta i beakning.
  • Anonym (tjockisen)

Så det där med "sömnstörningar" eller vad det står som biverkning ; är det helt enkelt att man klarar sig på mindre sömn?

• Anonym (oxå tjockis)

...fast fet mat spelar väl ingen roll...? Det är ju mängden som gör det.

Det finns något annat (kommer inte ihåg vad det heter) som reagerar på fet mat genom att man blir dålig i magen- men inte reductil.

• Anonym (oxå tjockis)

Anonym (tjockisen) skrev 2009-06-11 18:00:17 följande:

Så det där med "sömnstörningar" eller vad det står som biverkning ; är det helt enkelt att man klarar sig på mindre sömn?
    Ja för mig var det så. Jag sov mindre, vaknade ofta, tyckte först att det var jobbigt och blev lite stressad av att inte sova lika mycket som vanligt. Men upptäckte att jag inte blev tröttare heller, så jag saknade inte den uteblivna sömnen.
  • Anonym

Anonym (tjockisen) skrev 2009-06-11 18:00:17 följande:

Nej inte att man kalra sig med mindre sömn utan att få sårt at sova sover mindre än normalt och om man klara sig på de eller inte är individuelet men många som sover för lite kan bli deprimerade,mansia eler psykostiska också.

Beronde på hur länge man sover dåligt och vilken känslighet personen har.
  • Anonym (vill)

Jag gick ner 40kg med reductil.Jag märkte inte av några större biverkningar,mer än jag blev piggare.
    Jag skulle så gärna börja med de tabletterna igen,men får inte pga av psykmedicin.
    Tycker absolut att du ska testa.

• Anonym

Anonym (oxå tjockis) skrev 2009-06-11 18:00:24 följande:

...fast fet mat spelar väl ingen roll...? Det är ju mängden som gör det.Det finns något annat (kommer inte ihåg vad det heter) som reagerar på fet mat genom att man blir dålig i magen- men inte reductil.
    Ja men inte heler dämoar de hunger på all sen är de en anna vanlig biverkan högt blodtryc jag fick börja käka bldtrysmedicn och sluta ta redutil
Svar på tråden Det här med Reductil.. Snälla, svara!