• Gravid2010

Vad för tavlor passar i mitt matrum?

Jag har duvblå/grå väggar och vita möbler i "västkust stil".. (fast det är mörk skiva på mitt bord.) Påminner om Wilma serien från Mio. Har dessutom en stor spegel med mycket tjock ram som är i mörkt trä..

Måste köpa lite tavlor och annat för väggarna är så kala.. Tänkte hålla mig till mörkt brunsvarta ramar.. men vad för motiv? Svartvitt el färg?

Vad kan jag mer sätta på väggarna för att det ska se mindre kalt ut?

Har mycket blommor i övrigt.. 2 fönster med mårbacka pelargoner och ofta snittblommor på bordet.

Någon som kan hjälpa mig med lite ideer..

(Har en klåfingrig tvååring.. så golvgrejer (vaser mm) funkar inte!)

• Svar på tråden Vad för tavlor passar i mitt matrum?
  • biologiskaklockan

du kan inte ta en bild å sätta in så är det lättare att ge råd.

Är spegelns trä samma färg som bordets trä?
    Det är snyggast om man inte blandar för mkt färger och träslag.
    Vilken färg är det på skåpsluckor, bänken osv?

Om spegeln å bordet e samma färg så skulle d va snyggt att fånga upp den färgen i ramarna också. Vita ramar skulle nog vara snyggt också för att fånga upp det vita. Och vitt och duvblått är nog snyggt ihop.
    Motiven är ju verkligen personligt vad man gillar. Också svårt när man inte har färgerna framför sig exakt. Vilken stil är det i övrigt i köket. Lantlig? Modern?
    Naturfotografier skulle kanske vara snyggt. Svartvitt också mot det gråa.
    Blommor och tavlor gör ganska mycket. Tror du inte att det räcker. Om du tar flera tavlor el några stora. Gardiner gör ju mkt också.

• Gravid2010

Hej!

Jo matbordet och spegeln är i samma mörkbruna träfärg. Så jag tänkte att jag skulle försöka hitta ramar i den färgen då.. typ brun/svart.

Resten av möblerna i matrummet är vita.

Köket är gräddvitt/vitt/beige i lantlig stil.. Men det är ett annat rum än detta, dock så gränsar det till detta rum iom att det är en ganska stor öppning emellan rummen.

Jag har knäppt en hel del kort själv både på familj och natur. Kanske man skulle framkalla några såna i svartvitt och sätta ihop i en serie? (alltså lite hipp som happ, fast ihop sas.)

vad svårt detta är!!

• biologiskaklockan

ja alltid roligt med personliga bilder blir nog jättebra.

Svar på tråden Vad för tavlor passar i mitt matrum?