• 969803

Nu väntar högstadiet

Idag var det skolavslutning för barnen och min äldsta han lämnar nu sin skola för att till hösten börja på högstadiet.
    Han själv ser verkligen fram emot det fast jag vet att det är bra pirrigt.
    Själv tycker jag att det känns lite läskigt allt, fast också spännande.
    Att han börjat bli en tonåring det märks klart och tydligt .
    Finns det fler här vars barn börjar i sjunde klass efter sommarlovet?

• Svar på tråden Nu väntar högstadiet
  • tralla 76

yes våran äldsta börjar oxå sjuan till hösten ...hon längtar såååååååå .
    hon tycker att det ska bli kul att träffa nya kompisar (går på en väldigt liten skola)..men nu ska vi först njuta av ett härligt sommar lov...idag har regnet öst ner hela dagen;).....

• Merikarvia

Vårt 3:e barn börjar 7:an till hösten. Det är nog lite blandade känslor här, då hennes klass ska splittras och bästisarna hamnade i andra klasser.

• 969803

Tack för era svar. Har kikat in hos er.

• Tuffen

Här byter man skola när man börjar åk 6.

• llinaa

ja jag har en som börjar 7an i höst

• Rix

Ja, har en kille som börjar 7 an snart. Har super ångest för att min lille har blivit stor nu har jag bara små flickor kvar=)).

• llinaa
    Rix skrev 2009-07-28 19:58:24 följande:
    Ja, har en kille som börjar 7 an snart. Har super ångest för att min lille har blivit stor nu har jag bara små flickor kvar=)).
    mm de är ju bara en ca 3 veckor kvar
  • Merikarvia
    Rix skrev 2009-07-28 19:58:24 följande:
    Det känns alltid lite konstigt när den äldsta börjar högstadiet. Kommer ihåg hur det var, nu börjar hon gymnasiet. Har 2 på högstadiet i höst en i 7:an och en i 9:an. Sen finns det ytterligare 2 barn här en i 5:an och som inte börjar skolan förrän nästa höst, det kommer kännas konstigt när alla har börjat skolan.
  • llinaa

Min äldsta börjar 9an i år och jag kan knappt fatta att hon snart gått ut grundskolan. de andar börjar 3an 5an o 7an

• Rix

Har en som börjar gymnasiet med men jocke som börjar 7an har alltid varit min lille men är nu 13 år o 184 cm o har 44 i skor!!!!

Har en i 2 an med o en på dagis=)

• 969803
    Rix skrev 2009-07-29 23:22:15 följande:
    Har en som börjar gymnasiet med men jocke som börjar 7an har alltid varit min lille men är nu 13 år o 184 cm o har 44 i skor!!!!Har en i 2 an med o en på dagis=)
    Ja, det var lite skillnad ifrån min kille som är någonting på 150 cm lång. Han är också tunn i kroppen. Men fötterna har växt så nu är dom i hela strl 37 .
    Många av hans kompisar börjar komma i puberteten men här ser det ut att dröja ett bra tag till.
    Ja, tänk vad olika det är.
  • Rix

Igår ville 13 åringen åka till biblioteket och låna en bok på engelska så det gjorde vi. Det var hans favorit ämne och han ville testa. Kul när dom själva vill för annars får man minsann tjata.

Svar på tråden Nu väntar högstadiet