Strumpbyxor i sandaletter/pumps?
Kan man ha det? Eller ska det vara barfota?
Kan man ha det? Eller ska det vara barfota?
Ska du på fin tillställning så "ska" du ha strumpor om du vill följa ettikettsreglerna. (enligt Magdalena Ribbing, ettikettguru på DN)
Även in sandaletter?
i alla skor tror jag
På en bättre tillställning (dop, bröllop, midsommarfest, examen osv ) ska man absolut inte vara barfota.
Har man sandaletter kan man välja en strumpbyxa som är sömlös vid tårna och hudfärgad.
Observera att det ska vara strumpbyxor eller stayups - absolut inga ankelsockor eller knästrumpor.
Ja tycker inte de är jätte snyggt med hel strumpbyxa i pumps, ja brukar ha fina tights till istället, men en spetskant längst ner eller nått.. Men visst dom säger att man inte ska vara barfota på typ bröllop å sånt men ja hade aldrig dratt på mig pumps å strumpbyxor..
jag skulle aldrig sätta på mig strumbyxor till sandaler, inte ens strumbyxor med öppna tår .
och är det ett sommar-bröllop så behöver man aboslut inte ha strumbyxor ifall man har sandaler...
da hellre haft ett par häftiga strumpbyxor...typ blom-nät leggings...utan fot då...
i pumps tycker jag man kan ha..men tycker inte det passar i sandaler med öppen tå typ.
Själv är jag militant motståndare till leggings, men det är ju jag det
Det var inte snyggt förra gången det var modernt på 80-90-talet, och det är inte bättre nu.