• sny1

Strumpbyxor i sandaletter/pumps?

Kan man ha det? Eller ska det vara barfota?

• Svar på tråden Strumpbyxor i sandaletter/pumps?
  • Clobberella

Ska du på fin tillställning så "ska" du ha strumpor om du vill följa ettikettsreglerna. (enligt Magdalena Ribbing, ettikettguru på DN)

• Clobberella

i alla skor tror jag

• Nyfiken gul

På en bättre tillställning (dop, bröllop, midsommarfest, examen osv ) ska man absolut inte vara barfota.

Har man sandaletter kan man välja en strumpbyxa som är sömlös vid tårna och hudfärgad.

Observera att det ska vara strumpbyxor eller stayups - absolut inga ankelsockor eller knästrumpor.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Modin

Ja tycker inte de är jätte snyggt med hel strumpbyxa i pumps, ja brukar ha fina tights till istället, men en spetskant längst ner eller nått.. Men visst dom säger att man inte ska vara barfota på typ bröllop å sånt men ja hade aldrig dratt på mig pumps å strumpbyxor..

• patti87

jag skulle aldrig sätta på mig strumbyxor till sandaler, inte ens strumbyxor med öppna tår .

och är det ett sommar-bröllop så behöver man aboslut inte ha strumbyxor ifall man har sandaler...

• Clobberella
    patti87 skrev 2009-06-12 09:16:35 följande:
    och är det ett sommar-bröllop så behöver man aboslut inte ha strumbyxor ifall man har sandaler...
    Behöver och behöver, vill man absolut följa ettikettsreglerna så behöver man det, men i dag är det väl knappast någon som reagerar på bara fötter på en kvinna.
  • TereseA

da hellre haft ett par häftiga strumpbyxor...typ blom-nät leggings...utan fot då...

i pumps tycker jag man kan ha..men tycker inte det passar i sandaler med öppen tå typ.

Akiim är mitt liv 071004
  • Clobberella

Själv är jag militant motståndare till leggings, men det är ju jag det
    Det var inte snyggt förra gången det var modernt på 80-90-talet, och det är inte bättre nu.

Svar på tråden Strumpbyxor i sandaletter/pumps?