• limsjö

"Klädsel: Folkpark" Hur tolkar man det???

Fått en inbjudan till fest där klädsel är "folkpark" som den storstadstjej har jag ingen koll på folkparkslivet. Så snälla, hur tolkar ni det?

• Svar på tråden "Klädsel: Folkpark" Hur tolkar man det???
  • Heavenlyfaith

Jag ser framför mig en massa fula killar med jeans, skjorta o jeansjacka.
    Tjejer med mer eller mindre grease-stil...
    Men jag kan va helt ute o cyklar...

Går man på en folkpark i Dalarna så är de flesta ledigt klädda bara...
    Hm...
    Detta måste lösas!

• limsjö

JA! Hjälp mig att lösa det. Var också inne på tanken att killar har jeans, jeansjacka och gympaskor alt. träskor, men vad jag som tjej ska ha på mig där är det helt blankt i huvudet!

• Namnam

Jag ser också lite "grease" framför mig, raggarstil med buggkjol{#lang_emotions_dreamer}

• Bettiz

Jag ser Ronny & Ragge framför mig! "Brylkräm, stålkam och gällivarehäng"

• limsjö

Jaa, som kille hade jag nog inte haft något större problem. Men buggkjol känns lite 50-tal. Så bara hjälp mig. Måste i säng nu men i morgonbitti vill jag gärna ha en massa förslag! =)

• Heavenlyfaith

Ja, lite raggarstil! Buggkjol är ju lite den stilen...

• Sommarpresent

När jag var 14, 15, 16 (i början på 90-talet) så var man i "Parken" varannan lördag. Det var inte tal om några buggkjolar utan man klädde sig som vanligt = det som var modernt då. Fast vill man nu göra sig rolig med att klä ut sig i klädsel: folkpark så skulle jag nog också föreslå "Brylkräm, stålkam och gällivarehäng" som Bettiz gjorde.
    Hoppas ni får kul!

• Kinya

Vilken konstig inställning till klädkod. Klädkod ges annars för att gästerna ska veta vilka kläder som är lämpliga på tillställningen. Att då välja en egen klädkod ökar ju bara förvirringen och då är syftet med klädkod borta. Syftet med en klädkod är inte att festarrangörerna ska få som de vill utan huvudsyftet är att ingen gäst ska behöva komma under- eller överklädd till festen.

Ring och säg att du aldrig hört talas om denna klädkod och vill ha en förklaring.

• Kinya

Spontant tänker jag bekväma kläder som är varma nog för att hålla mig varm utomhus på kvällen. Men det blir ju inte så snygga kläder allitd så det kanske inte är det arrangörerna menade...

• Kakgumman

Tror att det betyder "inte alltför uppklätt, mer praktiskt och varmt" typ att man som tjej kan komma i sina jeans också!

• limsjö

Tack för alla svar! Får se om jag gå på den bekväma stilen eller "grease"stilen.

• Kristin24

lättare om de skrivit raggarstil...folkpark kan vara alltmöjligt jue.

Go och glad Kexchoklad
  • Kristin24

Ring och fråga vad de menar

Go och glad Kexchoklad
  • Indigofera

Märklig klädkod
    Jag hade nog tolkat det som INTE lyxigaste klänningen, INTE högsta klackarna på skorna, INTE brackigaste kostymen.
    Lättare att säga vad man inte ska ha på sig med den udda klädkoden. Bäst är nog att ringa och luska lite.
    Jag hade nog tagit på mig en enkel klänning/kjol, kanske med någon kofta till. Om jag varit man skulle jag tagit på mig finare jeans eller annan typ av byxa, skjorta utan slips.

• limsjö

Kanske ska klä ut mig till ett tombolastånd? =)

Svar på tråden "Klädsel: Folkpark" Hur tolkar man det???