• Snoffsan

Ömma bröstvårtor vid ägglossning?

Hej tjejer!

Nu kommer en till tråd om ägglossningssymtom så jag varnar redan nu ifall det är någon som inte vill läsa en sån till!

Men till er som kan tänka er att bidra med era erfarenheter och hjälp så vänder jag frågan:
    Är det någon som får EXTREMT ömma bröstvårtor vid ägglossning?

Jag slutade med p-piller i juni och har bara haft mens 2 gånger sen dess.
    Första gången efter sista p-piller mensen så fick jag väldigt ömma bröstvårtor på dag 20. Trodde då att det var känningar av mensen men först på dag 33 dök den upp. Alltså 13 dagar efter första dagen med ömma bröstvårtor.

Andra gången fick jag tillbaka de ömma bröstvårtorna på dag 33. Tänkte även denna gång att det måste väl vara menskänningar eftersom det var så sent. Men mensen lät vänta på sig till dag 44. Alltså 12 dagar efter ömma bröstvårtor.

Igår denna gången på dag 24 så kom det tillbaka. Har så ont att jag inte vill använda bh ens! Den här månaden har jag även tempat lite och imorse kom en höjning! Nu återstår att se om den håller i sig så högt.

Men utav allt detta så känns det som att jag kan dra slutsatsen att jag har lång och oregelbunden mens men att jag ändå verkar känna av ägglossningen väldigt tydligt och då i alla fall kanske kan räkna ut när jag borde få mens utifrån dagen jag får så ont i bröstvårtorna.

Jag vet att ingen av er kan svara helt säkert om det är ägglossning jag har, men jag hade hoppats på att nån kanske kunde dela med er av era erfarenheter. Vill alltså veta om det är fler som får ömma bröstvårtor vid ägglossning?

Kram på er tjejer!

• Svar på tråden Ömma bröstvårtor vid ägglossning?
  • Fröken Smilla

Japp, en till med ömma bröstvårtor vid ÄL! Det är ganska vanligt så inget att oroa sig för!

• Trissan

Hej Snoffsan!

Jag känner av min ÄL tydligt. De symtom jag får är att det gör ont i ena sidan av magen (typ som mensvärk) plus ömma bröstvårtor. Det ömmar inte i brösten utan bara bröstvårtorna. Jag får inte extremt ömma som du beskriver, men ömmar det gör dem! Jag kan ha bh på mig utan problem, men jag vet att jag några gånger har haft svårt att ligga på mage och sova för att det ömmar.

Jag kan ju inte säga säkert, men jag tror att det är mycket möjligt att det är ÄL du har.

Hoppas att det var en liten hjälp i alla fall.

Kram Trissan

• Snoffsan

Tack för era svar!
    Då kan jag nog känna mig rätt säker på att det är ägglossningen jag känner av då! Skönt!
    Jag har ju fortfarande väldigt oregelbunda cykler så jag vet inte när jag kommer få ägglossning nästa gång, men i och med att jag då tydligen känner när jag har själva ägglossningen så kan jag ju i alla fall utifrån det räkna ut när min mens borde komma.
    Åh vad skönt. Annars är det så svårt att veta om mensen är försenad eller inte.
    Nästa ägglossning ska vi troligen börja försöka på riktigt! Vad spännande!!!
    Kram

Svar på tråden Ömma bröstvårtor vid ägglossning?