• heartgirl

hemgjorda glasspinnar??

Hej!
    Har köpt formar för glasspinnar på ikea o trodde man kunde frysa juice så det blev apelsin safftis, men det smakade nästan bara is...sen såg jag i en tidning på mvc om olika recept på hemgjorda glassar........

Nån som har goda recept på pinnglassar???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 07:21
    alla recept är välkomna!!

• Svar på tråden hemgjorda glasspinnar??
  • QueenT

Om det inte måste va isglass: När jag va liten vet jag att vi brukade ta vaniljvisp och vispa upp och ställa i frysen. Det borde väl gå alldeles utmärkt att göra även i såna där "portionsförpackningar". Går ju även att smaksätta vispen med t.ex. mosade hallon eller nåt.

• smulan 75

Min favorit när jag o mina syskon var små var bananglass Tag en vanlig banan o dela på 2 sätt i varsin pinne o frys. Nyttigare glass får man leta efter.Ibland lyxa mamma till o doppade toppen i smält choklad o rullade i strössel innan de åkte in i frysen. annars kan du ta favorit youghurten o frysa i isglass formar.

• vera82

Mixa valfria bär med vaniljvisp.Häll i formar och in i frysen,mums!!
    Bara vaniljvisp smakar jättegott också.Behövs inte vispas.Bara att hälla i

• vera82

Såg att QueenT redan tipsat om detta men det är verkligen gott
    Man kan säkert hacka ner lite choklad i vaniljvispen också.

• musli

Vill man ha is-glass så kan man ta vääääldigt stark saft  och frysa in. Min hemmagjorda saft t.ex. spädes 1 + 2 normalt, den får jag ta outspädd om jag vill göra glass som smakar något. Man kan nog ta såna där juice-förpackningar som spädes 1 + 4 om man nästan inte späder ut dem. Måste testa...

Äntligen har nummer två fastnat!!!!!!!
  • Frida73

Överbliven kolsyrad läsk brukar vi frysa in och göra isglassar av. Gillas av sonen och hans kompisar.

Svar på tråden hemgjorda glasspinnar??