• elims

Söker en BEKVÄM bäddsoffa!!

Vi bor i en liten 2:a och har precis låtit sonen få vårt sovrum för sig själv, eftersom vi alla sover mycket bättre när vi inte stör varandra på natten.

Nu behöver vi en BEKVÄM bäddsoffa som vi kan sova i premanent (iaf tills vi flyttar till större om 1-2 år )

Någon som har tips på en skön bäddsoffa?
    Den får gärna vara snygg också eftersom den kommer stå i vardagsrummet!

Helst inte ikea, typ ektorp eller lycksele (?)- dessa har mina föräldrar & svärföräldrar och de är INTE bekväma som permanenta sovplatser. Tycker jag iallafall.

• Svar på tråden Söker en BEKVÄM bäddsoffa!!
  • Shorona

När jag bodde i min 1:a sov jag i bäddsoffa. Köpte Ektorp soffa från Ikea. Har sovit underbart skönt i den! Dessutom är det en tidlös modell!

♥Niclas 061103 ♥Bf 091113
  • Shorona

Hehe, men du ville ju inte ha Ektorp... svärmor har en soffa med divan från Underbara hem tror jag... även det en bäddsoffa. Har för mig att hon har sagt att den är skön.

♥Niclas 061103 ♥Bf 091113
  • skogstomte

Allra bäst att sova i blir det nog om ni köper en resårmadrass och "bygger en soffa" av en massa kuddar. Om ni vill ha en vanlig soffa skulle jag satsa på en längsbäddad inte en sådan man rullar ut. mina föräldrar har en bäddsoffa av "rullmodell" den var svindyr men den är lika oduglig att sova i för det våran lycksele från IKEA är mycket bättre att sova i.

Lycka till!

• M Y L F

Man skall nog precis som skogs tomte skriver köpa längst bäddad bäddsoffa. Nu har vi inte köpt enligt mitt eget råd, då vi har köpt en dyr framåt bäddad med tjock pocket madrass som visst skall funka att sova i jämnt. Vi har inte hunnit testa då den står i vårat fritids hus och det är inte riktigt klart än.

Jag tycker att det var jättesvårt att hitta en snygg bäddsoffa.

• Pumpkin

Månstad från Ikea ska tydligen vara en höjdare, har hört många som är supernöjda med den som permanent säng.

• elims

Skogstomte och M Y L F
    Tack för era råd!
    Vi kommer satsa på en riktig soffa eftersom vi kommer ha den i vardagsrummet.

Känner mig lite dum nu men vad menar ni med längsbäddad?!
    Den här, är den längsbäddad? www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50125724
    (Tack för tipset Pumpkin! Snygg å prisvärd! Fast om den är skön vet jag inte...)

• elims

M Y L F skrev 2009-06-12 15:51:46 följande:

Man skall nog precis som skogs tomte skriver köpa längst bäddad bäddsoffa. Nu har vi inte köpt enligt mitt eget råd, då vi har köpt en dyr framåt bäddad med tjock pocket madrass som visst skall funka att sova i jämnt. Vi har inte hunnit testa då den står i vårat fritids hus och det är inte riktigt klart än.Jag tycker att det var jättesvårt att hitta en snygg bäddsoffa.
    Vad har ni köpt er soffa?
    modell? pris?
  • M Y L F
    elims skrev 2009-06-14 10:30:27 följande:
    Skogstomte och M Y L FTack för era råd! Vi kommer satsa på en riktig soffa eftersom vi kommer ha den i vardagsrummet.Känner mig lite dum nu men vad menar ni med längsbäddad?!Den här, är den längsbäddad? www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50125724(Tack för tipset Pumpkin! Snygg å prisvärd! Fast om den är skön vet jag inte...)
    Det är en längsbäddad soffa. Vet inte hur just den är att sova i.

Vi har köpt en soffa som heter Madrid som har en pocket madrass som visst skall vara ok att sova i. Vi skall ju inte sova i den året runt, men behöver ändå en någorlunda ok madrass. Tror vi har gett runt 17000 för våran och det är ju ganska dyrt, så vi får se om det är värt priset.
Svar på tråden Söker en BEKVÄM bäddsoffa!!