• snutte

Trött på att vara gravid i v.37-känner mig otymplig och otålig-fler??

Ja, ännu ett litet klagoinlägg...

Börjar helt enkelt att bli skittrött på att vara gravid, att ha en stor kula på magen, att inte kunna sova mer än ett par timmar i sträck, alla som frågar VARJE dag hur lång tid det är kvar, att inte kunna röra sig obehindrat och att hitta nya upptäckter på sin kropp som man inte direkt tycker är trevliga (synliga ådror tex.).

Någon som känner likadant och vill gnälla eller någon som tidigare har gått upp ca 10 kg under sin graviditet och sen gått ner allt jättesnabbt, skuttat omkring som en smidig kanin dagarna efter förlossningen och sportat efter 2 veckor med en vansinnig sexlust efter 3 v....(ja ja ja ja låt mig fantisera lite)?

• Svar på tråden Trött på att vara gravid i v.37-känner mig otymplig och otålig-fler??
  • Tessan89

Känner igen hur du tänker, är gravid i v30 bara =/ så vill inte veta hur jag kommer känna mig i v37. =P
    Men när jag var gravid förra gången kom min son i v37.. Hade gått upp 13 kg och gick ner allt på typ 2 veckor :) Hoppas de blir lika lätt den här gången! =)
    Iof hade jag versta överskotts energin när han hade kommit så var ute o gick varje dag från att han var 3 dagar.
    Hoppar på att den här också kommer lite tidigare, usch för att gå över tiden!

• MammatillM

Här är en till som är trött på att vara gravid, är i vecka 38 (37+1) Är ständigt trött, jobbigt att röra sig, sover skit dåligt på nätterna och känner mig faktiskt lite nere. Längtar efter den lill* men är samtidigt lite nervös nu när det börjar närma sig.

Är den färdig bakad där inne nu så får den mer än gärna komma ut till oss...

• pj 74

Jag går in i v 38 imorgon och vill att bebben ska komma nu!!!!! Vill inte vara gravid längre. Mina andra två kom i v 39+2 och 38+2 så det är bara att hoppas att denna också vill komma ut tidigare!

• snutte

Ja det känns ju skönt att inte vara ensam! Och Tessan89, det låter ju lovande att man kan gå ner det så fort! Hoppas jag också mår så bra efter förlossningen! (nu kanske jag måste snittas pga sätesbjudning men man kan säkert komma i form då med)....
    Fler som vill dela med sig av sina krämpor?

• Tessan89

Okej låter jobbigt! Ja det var skönt att kunna känna sig "normal" så snabbt igen efter så hoppas verkligen att man har sån tur den här gången också :)

• Legolina

hej hej...

är i v37 +2 idag och funderar på situps, färdknäppar och att överdosera ducolax...

första knodden kom inte ut förrän han blivit igångsatt på 42+1 så jag har lite panik... vill inte vänta så länge

fast jag har förvärkar och magen har sjunkit rejält så jag hoppas hoppas hopas

Svar på tråden Trött på att vara gravid i v.37-känner mig otymplig och otålig-fler??