• Äldre 12 Jun 11:05
    1257 visningar
    2 svar
    2
    1257

    Fetthy?

    Jag har fetthy och har snart provat allt för att få min fond att sitta kvar.
    Jag har provat primer, anti-shine, bara tvättat ansiktet på kvällen, olika poderfond. för fetthy. men endå sitter den inte utan jag blir så där bland i hela ansiktet och ser osminkat ut i ansiktet. Ögonskuggan den sitter där den sitter när jag har ögonskuggsprimer, de är bara fonden, puder som jag inte får att sitta så bra.

    Finns de något som jag kan göra el får jag leva med detta?


  • Svar på tråden Fetthy?
  • Åsa skönhe­tsexpe­rten
    Äldre 17 Jun 13:02
    #1

    Hej!

    Vad för slags foundation använder du? Se till att den är puder och vatten -baserad. Så ingen olja. Om du har möjlighet så gå och få testers och prover av olika typer av foundation. Så du ser vilka som håller hela dagen. Min favorit för just detta ändamål är Doublewear Light, "stay in place makeup" från Estee Lauder. Den sitter extremt bra. Den i kombination med "stay in place powder" borde fungera för dig. Men som sagt, prova innan du köper för att vara säker. M.A.C cosmetics gör också ett bra puder. "Blot-powder". Det absorberar överskotts-oljan under dagen men utan att se kakigt ut. Det finns också "blotting sheets" som är små tunna papper som absorberar olja. Finns bla på Muji (Åhlens) eller M.A.C cometics.

    Lycka till!

    Mvh Åsa

  • Äldre 17 Jun 20:52
    #2

    Tack för svaret.


Svar på tråden Fetthy?